Japanese to English: Website Launch and Foreign Visitors

このQ&Aのポイント
  • The website is planning to begin in the middle of March.
  • Oita expresses their desire to make Japanese hot springs accessible to foreigners from different cultures.
  • Should we use 'Oita says' in English translation or change the Japanese sentence to use 'they' as the subject?
回答を見る
  • ベストアンサー

日本語→英語についての質問

日本語→「ウェブサイトは3月中旬から始める予定です。大分県は「文化が違う外国の人も日本の温泉を楽しむことができるようにしたいです」と話しています。」 英語→「The website is planning to begin in the middle of March. Oita says "we want to make it enable for foreigners who different cultures to enjoy Japanese hot springs.」 ー日本語では「大分県は~と話しています」となっていますが、英語に訳すときはOita saysでいいのでしょうか? もしくは日本語を変えて「彼らは」としてtheyを主語にする、などした方がいいでしょうか? なるべく日本語=英語になるように英文を作りたいです。 (日本語文は簡単であれば変えても大丈夫です) こちらの英文があっているか見てほしいです。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.1

The website is scheduled to be launched[*1] in the middle of March. An official at Oita Prefecture[*2] commented[*3], "we want to enable foreigners with different cultural backgrounds[*4] to also[*5] enjoy Japanese hot springs." [*1] "scheduled to be ~" で「~される予定」。"launch" で「立ち上げる」 ⇒ "schedule to be launched in middle of March"「3月中旬に立ち上がる予定です」 [*2] "An official at Oita Prefecture"「大分県の当局者は」=「大分県は」 [*3] "comment" の方が "say" よりも、公式的(形式張った)なニュアンスが出るので、県職員の発言を形容するには適していると思います。 [*4] "with different cultural backgrounds"「異なる文化的背景を持つ」 [*5]「文化が違う外国の人「も」」となっているので、"also" をもってきます。

topsakura_8520
質問者

お礼

plan よりもscheduleの方がいいのですね。 またコメントにはそのようなニュアンスがあるのですね。 ご回答ありがとうございました。

その他の回答 (1)

• cbm51901
回答No.2

No.1 です。訂正です。 [*2] "An official at Oita Prefecture"「大分県の当局者は」=「大分県は」 ↓ [*2] "An official at Oita Prefectural Government"「大分県の当局者は」=「大分県は」 失礼致しました。

topsakura_8520
質問者

お礼

わざわざ訂正ありがとうございます。 governmentがいるのですね。 参考になりました。