• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

【大至急】英文のご添削

下記のビジネス上の英文メールについて、おかしな箇所や丁寧にした方が良い部分がありましたら訂正をお願いいたしますm(_ _)m (背景:取引先へ紹介した派遣社員が就業予定でしたが、前日に先方が開始日を後ろ倒しにしたことにより不信感を抱き辞退。先方に伝えたら納得いかない、彼と直接話したいと言われそれの返信です。) 日) 今回の事では迷惑をおかけし本当に申し訳ありません。 あなたの意向について承知致しました。 個人情報となるため弊社から貴社へ彼女の連絡先等を教えることはできないのですが、 私から彼にあなたの意向を伝え、あなたが彼と直接話せるかどうか確認してみます。 また、あなたが私とミーティングしたいという件についても承知致しました。 私も今回の件について話したいと思います。 直近で、あなたの都合の良い日時を複数教えてくださいませ。 英) We sincerly apologize that this bother you. We understand your thought. We are sorry that we can not tell you his telephone number etc. Because this is his identical information. So, we now contacting him, we tell your thought and checking whether he can talk with you. AIso, we understand regarding meeting. we think we want to talk with you about this matter. we appreciate that you give me your immediate availavility. regards

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.2

上の文のままで通じますよ。気になるところがあるとしたら、英文よりも、そんなに謝らなくてもう少しビジネスライクでいいんじゃないと言うこと。それをふまえて訳してみます。 We are sorry that this inconvenience happened. We also understand that you want to talk with him directly. But we are not allowed to share his contact information to you due to our privacy policy. So please let us talk with him first to know whether he accept further conversation with you. We are willing to meet with you to discuss over the matter this time. That is necessary for us. Please give me some of your available schedules for the meeting setup.

その他の回答 (1)

• 回答No.1

We sincerely apologize that this bothered you. We understand your thoughts. We are sorry that we are not able to tell you his personally identifiable information. However, I will contact him, and see whether he can talk with you. We also want to talk to you about this matter at the meeting. We appreciate if you will tell me when you are available. Thank you for your cooperation.