• ベストアンサー
  • 暇なときにでも

教採の以下の自由英作文を解きました。

もしよろしければ添削の方をお願い致します。 題:生徒の英語を話す力をどのように高めていきますか。 The teachers have to enhance student's skill of speaking English under globalization society. In order to be realize that I am going to do two things that I mention below. Firstly, I make a lot of opportunities to make the students speak English. It enables the students to intake various oral English expression.That's why I take many pair working which the students talk each other in English into my lesson. In these activities, I make the students talk each other with using new grammar and change some words in each time. Secondly,I praise the students when they can speak English well. It's because some students doubt whether they can speak English correctly or not.I think it prevents the students from enhancing to speak English.That's why I always check their activities and praise them when they do well. With these ways that I mentioned above, I enhance the skill of students to speak English step by step. 訳:グローバル社会において教員は生徒達の英語を話す能力を高めなければならない。それを実現するために以下に述べる二つのことを行う。 一つ目は、生徒が英語を話す機会を多く設けることだ。このことは生徒が様々な口頭の英語の表現を身につけることにつながるからである。それを行うために授業の中に生徒が英語で話すペアーワークを取り入れます。それらの活動の中では新しい文法を使い生徒に英語で話させたり、毎回単語を少し変えながらさせます。 二つ目は生徒が英語をうまく話せたときはほめることです。なぜなら自分が正しい英語を話せているかを疑問に思う生徒がおり、それが生徒の英語を話す能力の向上を妨げているからです。なので私は生徒たちの活動を常にチェックし、彼らがうまくやった時はほめます。 以上のような方法で私は生徒の英語を話す能力を少しづつ高めていきます。

共感・応援の気持ちを伝えよう!

  • 回答数1
  • 閲覧数137
  • ありがとう数1

質問者が選んだベストアンサー

  • ベストアンサー
  • 回答No.1
noname#232424

まあ,参考ていどに。ぼくは英語で科学論文は書きますが,英語の先生じゃありません。 I think teachers have to ... in this globalization age. I will try following two methods. First, many opportunities should be provided for students to speak English, in which they intake practical oral expression. Pair-working makes them talk each other freely in various subjects, viewpoints and situation. In this process, if needed, I will teach them higher grammatical structure and new terms to make it more effective. Second, I give students good words when they do better in speaking. Some students, who are not sure whether they are correct or not, can be encouraged by my words and continue to speak willingly. I will check their conversation and attitude carefully at any time in the class. Through these methods, step by step, I will enhance the students' skill of speaking English.

共感・感謝の気持ちを伝えよう!

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございます。参考となる言い方が多くありましたので、自分の技の1つとさせて頂きます!

関連するQ&A

  • 自由英作文の添削をお願いします。

    課題:中学生の学習意欲向上のためにあなたは、どのように取り組みますか。方策も含めて150字前後で述べよ。 Some students think why they have to study or studying is not interesting.It leads to student's low learning motivation.I would like to improve student's learning motivation by two methods as followed. The first method is linking learning contents with the things what they are interested in. I think almost all people can not like the things that they are not interested in.Therefore, in my lesson, I would like to teach English words linking with anime's character's name or song's lyrics which students like. The second one is praising the students.The students who is low learning motivation think that they are not good at studying.So I would like to cultivate their confidence to praise them emphatically when they could solve simple question that I gave. Students have each reasons why they are low learning motivation.Therefore I will make student's learning motivation improve under understanding their contexts. いくらかの生徒がなぜ勉強しなければいけないのか。や勉強はつまらないという理由から学習意欲の低下が起こっている。私は、以下の二つの方法によりこれを向上させたい。 一つめは、学習内容と生徒が興味のあるものを結びつけることである。ほとんどの人々が興味のない物は好きになれないと思うからである。それゆえ、私は英語の授業の中で英単語と生徒の興味のあるアニメのキャラクターや、歌詞を結びつけて教えたい。 二つめの方法は、褒めることである。学習意欲の低い生徒は、自分達は勉強が苦手だと思っているので、私が与えた簡単な問題に応えることができたときはしっかり褒めたい。 生徒の学習意欲の低下には各々の理由がある。ゆえに私は、その理由を理解した上で生徒の学習意欲をあげたい。

  • 自由英作文の課題を解きました。添削して頂ける方、下

    自由英作文の課題を解きました。添削して頂ける方、下記の質問ともご回答頂けると助かります。 よろしくお願いします。 題:英語で授業を行う際の問題点は何か。また、その問題を解決するためにあなたは英語教師としてどのようなことに留意するか。 解答:There are some students who have low learning motivation. If teachers conduct their English class in all English, Student’s learning motivation would be to a worse one. I mention the ways which solve this problem below. Firstly, I use English which student can understand easily. This would remove students’ hesitation to learn English since they could feel joy of understanding. For this reason when I speak English in front of students, I keep in mind that speaking English clearly, simply, slowly and with some gestures. Secondly, I convert all Japanese lesson to all English class gradually. Rapid conversion causes student’s confusion. For this reason, for example, I sometimes use English such as class room English, greeting in English class. In second semester I often use English. In third semester I would like to aim at conducting my English class in all English. Two ways I mentioned above, I am going to conduct all English class. However, I would like to do these ways according to students’ level. 訳:学習意欲の低い生徒が何人かいる。もし教師がオールイングリッシュで英語の授業を行おうものなら、生徒の学習意欲の低下はさらなるものとなるだろう。以下にこの問題を解決する方法をのべる。 最初に、生徒が簡単に理解できる英語を使う。これは、生徒が学ぶ喜びを感じることができるので英語を学ぶことへの躊躇いを取り除いてくれるだろう。そのため私は生徒の前で英語を使うとき英語をはっきり、簡潔に、ゆっくりと、ジェスチャーも交えながら話す。 二つ目は、オールジャパニーズレッスンからオールイングリッシュレッスンへの転換を徐々に行うことである。急な転換は生徒の混乱を起こす。このため、例えば一学期は、クラスルームイングリッシュや挨拶に限定して時々英語を使う。二学期はしばしば英語を使う。そして三学期にはオールイングリッシュの授業を行うことを目指したい。 上記の二つの方法で、オールイングリッシュの授業を行う。しかし、生徒のレベルに応じて行っていきたい。 質問 (1)「わかる喜び」は、上記の英語でよろしいでしょうか? (2)一学期、二学期、三学期、の方法論が上手く表現できなかったので、もっと良い言い回しがあったら教えて下さい。

  • 英作文の添削をお願いします。和文英訳です。

    日本語文: 子供は英語の勉強を早くから始めれば始めるほど、英語を話すのが上手になると信じている人がいる。 しかし、日本語で自分の考えがはっきり言えなければ、いったいどうして英語でそんなことができるのだろう。 まず日本語をしっかり教えるべきだ。 私の解答: Some people believe that the earlier chidren began to study English, the better they become to speak in English. However, Can they talk in English about what they can't express in Japanese? First of all, they should be taught to use Japanese well. しばらくサボっていたら、もう入試直前だというのにすっかり書けなくなっていて割と焦っています ゆったり書きたいところですが、この時期にそんな事も言っていられないので辞書無し10分で書きました そんな訳でグダグダな答案だとは思いますが、添削どうかよろしくお願いします!

  • 次の日本文を英語に訳すとどうなりますか?生徒さんから....

    次の日本文を英語に訳すとどうなるでしょうか? 生徒さんから、このクラスで勉強していけば英語を話せるようになると信頼される講師になりたいです。 ちなみに私は I would like to become a reliable instructor whom students believe that they will be able to speak English if they keep studying in this class. ちょっと長い文ですが、よろしくお願いします。

  • 自由英作文の課題を解きました。時間のある方だけで結

    自由英作文の課題を解きました。時間のある方だけで結構です。もし添削して頂ける方は、次に繋がる助言を頂ければ幸いです。よろしくお願いします。 題:早朝のクラブ活動を禁止することに賛成か、反対か。理由を含めて150字前後で答えよ。 I agree with this statemet that club activities in the early morning should be prohibited for two reasons. Firstly, it goes without saying that the most important thing for students in their school life is taking their lessons properly.However, the students who participates their club activity in the early mornig cannot practice that because of fatigue.For example,some students sleep and the other studnts are daydreaming in their lessons. Secondly, I think club activty in the morning is inefficient.Most club activities can only practice more than one hour in the morning.This means they spend that time only warming up.But they have to do it again when they start their club activity after school.For this reason,I think we should make more time after school intead of early morning. I think club activity early in the morning is burden for students.Therefore, we should solve this problem to devise more time after school insted of doing club activity early in the morning.Because of these reasons I mentioned above, I agree with this statemet that club activities in the early morning should be prohibited. 私は早朝のクラブ活動を禁止することに2つの理由により反対です。 一つ目は、言うまでもないことだか、生徒にとって学校生活において一番大切なことは、ちゃんと授業を受けることである。しかし、早朝に部活をしている生徒は疲労のあまり、それができていない。例えば授業中に寝ている生徒もいれば、ぼーっとしている生徒もいる。 二つ目は、早朝のクラブ活動は非効率であると思う。殆どのクラブは朝に1時間ちょっとしか活動できていない。すなわち、その時間ではウォーミングアップしかできないということである。しかし、放課後に部活を始める時もそれをしなければいけないのである。 私は早朝の部活は生徒にとって重荷であると思う。それゆえ、放課後にもっと時間を捻出することで、その問題を解決すべきである。以上の理由から私は早朝の部活動を禁止することに賛成する。

  • 英作文の添削出来る方お願いします。

    いろいろな活動をしたり、会に参加したりしていて思ったこと。それは、相手に自分を印象付けられる人は強い、ということです。何が強いかというと、記憶への粘りです。つまり、覚えてもらえるということです。 While I took part in a variety of activities or assembly, I came to consider that those who can make others impressed have advantage. The reason why they have advantage is sticking to memories. In sort, they can be remembered. よろしくお願いします。

  • 英作文の添削お願いします。

    はじめてアメリカへ行く人が、はたして自分の英語で分かってもらえるかと不安になるのは当然のことだ。 (1)It is natural to worry whether people in the U.S would understand your English or not when you visit there for the first time. (2)It's natural for peopke who visit America for the first time that they worry if their English would be enough to make understand.

  • 英作文

    この英文は正しいでしょうか? I want to play the guitar in high school. high schoolの前に冠詞theは必要ないのでしょうか? I want to take part in like that activities. 「クラブ活動のようなもの」を表現する場合、このlikeは適切なのでしょうか? 「第2に」を表すin the second placeは省略して Second I want to see sand. というふうに使うことは良いのでしょうか?

  • 自由英作文の添削をお願いします。

    課題:How do you conduct your lessons in all English?150字前後の英語で答えよ。 We are going to have to conduct our English lessons in all English under globalization .The course of study are saying same thing.However, when we do it, we have to convert it gradually such as, sometimes English, almost English and all English, depending on student's level. In "sometimes English class" The teacher uses English at greeting, ice breaking and simple classroom English to remove student's hesitation of using English. In "almost English class" teacher conduct their English lesson in English expecting difficult explanation.In that case the teacher makes the student with high level explain what he or she said to the student with low level. Finally, I would like to convert my lesson to all English class by third semester. I would like to convert my lesson from Japanese centered lesson to all English lesson gradually with naturalizing English. グローバル化が進む中、私達は英語の授業は英語で行わなければならない。学習指導要領にも同じことが明文化されている。しかし、私達がそれを行う時は生徒のレベルに応じて「時々英語」「殆ど英語」「全部英語」というように少しづつそれへの転換を行わなければならない。 「時々英語の授業」の授業において教師は挨拶、アイスブレイク、クラスルームイングリッシュで英語を使うことで生徒が英語を使うことへのためらいを取り除いていく。 「ほとんど英語の授業」では、難しい説明を除き殆ど英語を使う。その時、わからない生徒に対してはわかる生徒に教師が言ったことを説明させる。 そして最終的に3学期末までにAllイングリッシュにコンバートしていきたく思う。 この様に少しづつ英語に慣れさせながら日本語中心の授業からAllイングリッシュ転換していく。

  • 英作文をしました。これでいいでしょうか。

    I am a second years student in junior high school. If I make a mistake, please tell me. Today's school lunch was rice, boiled egg, beef curry, milk, sauted bacon and Spinach, and apple. Today was an English class lesson. I studied comparative superlative. Today, I learn teacher from Australia. His name crispy. He is 23 years old. He said, "I came to Japan seven months ago. I speak Japanese a little." Why do Australians speak English. I research it. Because many who speak English immigrant in Australia. I understood it. 今日の給食は ごはん ゆで卵 ビーフカレー 牛乳 ベーコンとほうれん草のソテー りんご でした。 今日は英語の授業がありました。 比較級の最上級を勉強しました。 今日はオーストラリア出身の先生がきました。 彼の名前はクリスピーといって23歳です。彼は日本に来たのは七ヶ月前だ。日本語は少ししか話せないと言っていました。 なぜ、オーストラリアの人が英語を話すのでしょうか、私は調べてみました。 何故ならオーストラリアでは、英語を話す移民が多いからだということが分かりました。 私は、理解しました。