• 締切済み

Sony Memory Stick

Sony Cyber-shot DSC-F505のメモリースティックに記録されている写真を iMac 「OS X EI Capitan 10.11.5」で再生やダウンロードをしたいのですが。どしたら出来るのでしょうか。教えてください。 ※OKWaveより補足:「ソニー製品」についての質問です。

みんなの回答

回答No.3

maybe USB cable of the camera is special. I looked for it, but it wasn't found. The used article wasn't also found. Even OSX should be able to use the card reader introduced before.... If having your friend who has a card reader in your friend, it's borrowed. Or a camera and a card reader are lent to your friend and it's order. Anyway, there seem to be no means of anything but a card reader.

Walporzheim
質問者

補足

Sorry, but I couldn't really understand what you were trying to communicate. Don't worry: Meanwhile I went to my local Palette Plaza store where they showed me how to make CDs from my memory sticks. That is some kind of solution to my problem. Thanks anyway.

回答No.2

通常は、デジカメとPCをUSBで接続するだけで可能なはずです。 USBケーブル自体はデジカメに付属されているはずです。 ただ、OSXだと認識しない場合もまれにあります。 この場合、メモリースティックの挿入口がついていれば話は早いのですが、 ないのであれば、メモリースティックをUSBに変換するような機器が必要になります。 http://www.amazon.co.jp/Transcend-Super-%E3%82%AB%E3%83%BC%E3%83%89%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%80%E3%83%BC-microSDXC-TS-RDF5K/dp/B009D79VH4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1465273507&sr=8-1&keywords=%E3%82%AB%E3%83%BC%E3%83%89%E3%83%BB%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%80%E3%83%BC 100円均一でも手に入りますが、転送速度は遅いです。

Walporzheim
質問者

補足

Thanks for your advice. Meanwhile I ordered, I got and I tried the Transcend USB 3.0 Card Reader which you recommended. My iMac refused to recognize the device. Attempts to override the refusal failed. I got my camera as a present in 1999, the year it was introduced. It didn't come with a USB cord. Today I tried to find a USB cord for the Sony Cyber-shot DSC F505 (serial number 16197) on the Internet. As far as I can tell, none of the cables available from Internet vendors are compatible with the A/V out (mono) socket on my camera. Do you have any idea where I can get a USB cable for my 17 year old Sony Cyber-shot camera? Sorry for the trouble.

• mpascal
回答No.1

USB接続したら?