Roland SD-90 USB connection issue

このQ&Aのポイント
  • I'm having trouble connecting my Roland SD-90 via USB. The MIDI and audio functions work fine, but the SD-90 does not get detected by my computer. Could this be a USB board malfunction?
  • I have a Roland SD-90 that is not recognized when connected through USB. Despite confirming the functionality of the MIDI port and audio features, the SD-90 does not establish a connection with my XP computer. Could this be a USB board problem?
  • My Roland SD-90 is not being recognized when I connect it to my computer via USB. While the MIDI and audio functions work properly, the SD-90 fails to establish a connection with the computer. Is it possible that there is a USB board malfunction?
回答を見る
  • 締切済み

edirol sd-90 usb認識しない

sd-90をusbで接続しても認識しません。MIDI 端子やオーディオ機能は動作はかくにんできますがパソコンとsd-90が繋がらないのです。usb基盤故障でしょうか? パソコンはxpです。 ドライバも入るようにローランドのクリーンオールを行っています。 ※OKWaveより補足:「電子楽器メーカーローランド製品、ボス製品」についての質問です。

みんなの回答

noname#230377
noname#230377
回答No.1

パソコンのOSに制限がありますが、どんなOSを使ったパソコンに接続したいのでしょうか。 対応OS Microsoft(R) Windows(R) XP Home/XP Professional/2000 Professional/Me/98(Second Editionを含む) ※すべて日本語版 ※Windows(R) XP/2000を推奨 ※NEC PC-9801/9821シリーズには対応しておりません。 Windows(R) 7 対応について: SD-90 Editor は 参考URLで確認を。

参考URL:
http://www.roland.co.jp/support/by_product/sd-90/compatibility/16100991/