• ベストアンサー

スタートレックのターシャ降板

スタートレックニュージェネレーションのターシャですが、「悲しみの星に消えたターシャ Skin of Evil 」で、亡くなり、メインキャストから消えていますが、理由は何だったのでしょうか? 「ペットセメタリー」の奥さん役ででていたのをみた記憶があります。 他の映画にでるため? 友人が彼女のファンで、知りたがっており代わって質問させてもらいました。 よろしくお願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • SPS700
回答No.1

ターシャが消えた「理由」ですね。  下記の1では、デニーズ•クロズビーさんが、与えられた役割に不満だったから、でも辞めるほどの事はなく、女優さん自身が決めた事、と書き込んでいます。  下記の2では、グランピー•オッターさんが、彼女は女優としての才能がなく、脚本も彼女の役割をだんだん削って行ったからだ、と言っています。  この事について聞くと、スタジオの皆が、揃えて口を噤んだ、というあたりに、何か裏がありそうです。  上に纏めたのは下記の原文を元にしています。昔、バイト先でまだ建築学の学生の武井ジョージさん(ご本人はお忘れでしょう)に会いましたので、時々見ています。 1. William Bradley TNG was very secure. Denise Crosby's departure was about her dissatisfaction with her role, and one of the most disastrous career decisions an actress has made.  Tasha was a bigger part of the show when it began, but slid out of the limelight as it went on. Obviously, there were some negative dynamics, for her, at least, at work.  But I've never heard anything indicating she had to leave. She just decided to. http://www.denofgeek.com/tv/star-trek-the-next-generation/24828/revisiting-star-trek-tng-skin-of-evil 2. Grumpy Otter The legend around Trekland is that Denis Crosby became increasingly dissatisfied with her diminishing role and made the choice to leave the show in the first season.  However, as best I understand, that assumption is based on comments Crosby made after the fact rather than any official statements.  While re-watching Season One, it occurred to me that Crosby's role was purposefully diminished because she was an appallingly bad actress. Far Point was rough for everybody, but all the actors except Crosby seemed to find their niche by the midpoint of the season. Sirtis toned down the theatrics, Spiner became less glib, Stewart became less grouchy. Crosby just stayed stilted.  Even in Yesterday's Enterprise, her line delivery seemed very fake. Trying to accept she was some kind of kick-ass warrior was painful.  I tried to find any comments from the production staff regarding her departure--it seems they stayed silent, which would suggest to me they were trying to be kind and allowed her to leave for the reasons SHE thought. But if she'd been great, I imagine they would have fought to keep her.  I don't hate Crosby--in fact, I am kind of glad her success was limited because it gave her the incentive to do the excellent "Trekkies." http://www.jammersreviews.com/st-tng/s1/skin.php

kanekaneto
質問者

お礼

ありがとうございます。 原文までシェアしていただきありがとうございます!