• 締切済み
  • すぐに回答を!

添削をお願いします。

1⃣ Why do you study English? という質問に答える問題がテストにでます。 いろいろ考えてみたので添削をお願いします。 1. Because it's fun. 2. Because I take an English test. 3. Because I want to trip overseas. 4. Because I make friends in the world. 5. Because I will speak English. 6. Because I speak English with my friends. 7. Because for my future. 8. Because I go to overseas in the future. 9.Because I will go to overseas. 10.Because I play soccer in the world. 2⃣What are you going to do tonight? という質問にI will read comics.と答えることはできますか? たくさんありますが、よろしくお願いします。

みんなの回答

• 回答No.2

現在形は、今しようと思うことではなく、いつもの習慣を表します。 2. Because I'll take an English test in the future. …「英検のようなテストをいつか受けるつもり」 Because I'm going to take an English test tomorrow. …「目前のテストに向けて勉強中である」 4. Because I want to make friends in the world. 5. Because I want to be a good English speaker. 6. Because I want to speak English with my friends. 現在形だともう話せるので勉強の必要がなくなります。 7. Because I think it will useful for me in the future. ※意味が分かりませんので、想像して作文しました。 8. Because I will (want to) go overseas in the future. 9.Because I will go overseas. 10.Because I (want to) play soccer in the world. Because my dream is to play soccer in the world. 将来世界でサッカーをしたいのなら、未来にします。 2大丈夫です。 ただ、質問した人は既に決まった予定があるのかを質問しています。それに対して答える人は、聞かれた時になって初めて考えたところ「マンガでも読みます」と返答したことになります。