• ベストアンサー
  • 困ってます

和訳をお願いしたいです・・・

先日ハマった曲です 和訳をしていただけたら嬉しいです(;_;) 歌詞: Day by day We have lost our edge Don’t you know ? Forgotten is the life we led Now it seems You don’t care what the risk is The peaceful times have made us blind Can’t look back They will not come back Can’t be afraid It’s time after time Once again i’m hiding in my room The peaceful times have made us blind So you can’t fly if you never try You told me… Oh, long ago But you left the wall Out side the gate So more than ever, it’s real It was like a nightmare It’s painful for me Because nobody wants to die too fast Remember the day of grief Now it’s strange for me I could see your face I could hear your voice Remember the day we met It’s painful for me Because nobody wants to die too fast Remember a day we dreamt It’s painful for me I could see your face I could hear your voice Song for reluctant heroes Oh Give me you strength Our life is so short Song for reluctant heroes I wanna be brave like you From my heart Song for reluctant heroes Oh Give me you strength Our life is so short Song for reluctant heroes I wanna be brave like you Can’t look back They will not come back Can’t be afraid It’s time after time Once again I’m hiding in my room The peaceful times have made us blind So you can’t fly if you never try You told me… Oh, long ago But you left the wall Out side the gate Out side the gate So more than ever, it’s real It was like a nightmare It’s painful for me Because nobody wants to die too fast Remember the day of grief Now it’s strange for me I could see your face I could hear your voice Remember the day we met It’s painful for me Because nobody wants to die too fast Remember a day we dreamt It’s painful for me I could see your face I could hear your voice It was like a nightmare It’s painful for me Because nobody wants to die too fast Remember the day of grief Now it’s strange for me I could see your face I could hear your voice Remember the day we met It’s painful for me Because nobody wants to die too fast Remember a day we dreamt It’s painful for me I could see your face I could hear your voice

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1
  • am1984

この曲僕もハマったのでちょうど訳詩してました。英語でreluctant heroesと一言で言ってるところ、直訳すると全然ハマらないので、原詩中で繰り返し出てくる語句ですがかなり意訳してます。ほか、同じフレーズでもなんとなく言い回し変えたりとかも。そんなのでよろしければ、以下、一例として… 今日、俺たちは刃を失った なあ、俺たちの人生なんて忘れられちまうんだよ もう、お前は何がリスクなのか気にもしてないらしい 平和な時代を経て人間は賢くなったんだからな 振り返れない、けど戻るつもりもない 怖がっちゃダメだ、何度も繰り返して それで俺はまた、部屋の中に隠れてる 穏やかな時間が人を賢明にするんだろ だから飛んだりするな、絶対やめておけ ずっと昔にお前はそう言ったっけ けどお前は家を出て またやってみようとしたんだ なら、俺たちの希望をしっかり掴んでてくれ [Chorus] まるで悪夢みたいで、それが俺には辛くて 誰だってさっさと死にたくはないからな 悲劇のあった日を思い出す 今となっては遠い出来事さ お前の顔が見えるよ お前の声が聞こえるんだ 俺たちが会った日のことを思い出すと苦痛なんだ 誰だってさっさと死にたくなんてないものな 俺たちが夢見た日のことは 思い出すと辛くなる お前の顔が見えるよ お前の声が聞こえるんだ 屈するな、不本意ながらも英雄になった者たちよ あんたたちの強さを俺にもくれよ、人生はとても短いんだ ヒーローなんて嫌だろうけど、持ち堪えてくれよ 俺もあんたたちのように勇敢でありたいんだ 心から願う、死なないでくれ 英雄になんてなりたくなかった者たちよ 俺にもその強さを分けてくれ、命は本当に短いから 仕方なく英雄になった者たちよ、倒れないでくれ 俺もあんたたちみたいな勇者になりたいんだ 振り返れない、けど戻るつもりもない 怖がっちゃダメだ、何度も繰り返して それで俺はまた、部屋の中に隠れてる 穏やかな時間が人を賢明にするんだろ だから飛んだりするな、絶対やめておけ ずっと昔にお前はそう言ったっけ けどお前は家を出て またやってみようとしたんだ なら、俺たちの希望をしっかり掴んでてくれ まるで悪夢みたいで、それが俺には辛くて 誰だってさっさと死にたくはないからな 悲劇のあった日を思い出す 今となっては遠い出来事さ お前の顔が見えたんだ お前の声が聞こえたんだ 俺たちが会った日のことを思い出すと苦痛なんだ さっさとくたばりたい奴なんていないからな 俺たちが夢見た日のことは 思い出すと辛くなる お前の顔が見えたんだ お前の声が聞こえたんだ [Chorus] まるで悪夢みたいで、それが俺には辛くて 誰だってさっさと死にたくはないからな 悲劇のあった日を思い出す 今となっては遠い出来事さ お前の顔が見えるよ お前の声が聞こえるんだ 俺たちが会った日のことを思い出すと苦痛なんだ 誰だってさっさと死にたくはないからな 俺たちが夢見た日のことは 思い出すと辛くなる お前の顔が見えるよ お前の声が聞こえるんだ

質問者からのお礼

丁寧に教えていただきありがとうございます! 助かりました(*^^*)!