• ベストアンサー

和訳と解答を教えてください!

cherry77_の回答

• ベストアンサー
  • cherry77_
回答No.1

senanananaさん ムーチョ、見にくかったですよ(>_<)。 1. [ ....... ] American novelists have ever displayed a more fervent anticommunism in their writings than Ayn Rand. (A) Few (B) Seldom (C) Some (D) Little Ans. (A) 【和訳】Ayn Rand よりも激しい反共産主義を示した米国人作家はいない。 2. Evidence suggests that nitrates [ ....... ] may be harmful to newborn infants. (A) in water for contained drinking (B) in drinking water contained (C) contained water for drinking (D) contained in drinking water Ans. (D) 【和訳】飲料水中の硝酸塩が新生児に有害であることを示唆する証拠がある。 3. Endorphins are natural substances that lower the perception of pain [ ....... ] transmission of signals between nerve cells. (A) to reduce (B) reduced by (C) they reduce (D) by reducing Ans. (D) 【和訳】エンドルフィンは神経細胞間の信号伝達を減らすことによって痛みの感覚を低下させる天然物質である。 4. When a caterpillar changes into a butterfly or a tadpole changes into a frog, it [ ....... ] the process of metamorphosis. (A) undergoes (B) has undergo (C) undergoing (D) underwent Ans. (A) 【和訳】ケムシがチョウチョになる、もしくは、オタマジャクシがカエルになるとき、それは、変態過程にある 5. Smaller than grains of sand, most meteorites which enter Earth's atmosphere [ ....... ] . (A) immediately almost they burn up (B) almost as immediate burn up (C) burn up almost immediately (D) are burned up almost by immediately Ans. (C) 【和訳】地球の大気圏に突入する隕石の大部分は、砂粒より小さいので、それは直ぐに燃え尽きてしまう。