• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

正しい英文にしたいです

(1) What were you doing at eight last night? I was seeing the baseball game in Tokyo dome. seeはふつうingにしないのでしょうか?watchingのほうが適切ですか? (2) 私は私の好きなテレビ番組を見ました。 I watched my favorite TV program on TV. on TV は、いりますか? (3) そこで長い時間楽器を吹きました。 I played a musical instrument long time there. (4) 僕たちはたくさんの野球の練習試合をした。 そしてたくさん負けました。 でも試合に参加できてよかったです。 そこで楽しい一日を過ごすことができました。 We had many baseball practice matches. And we lost the matches many times. But I was happy because I was able to join the matches. I was able to spend a happy day there. あっていますか?>< (5) ・お昼より少し前に友達と映画を見に行きました。 ・医者から風邪だと言われました。 とは英語でなんていいますか? たくさんありますが、よろしくお願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.2

(1)I was seeing the baseball game in Tokyo dome. see には ただ眺める の意味が強く スポーツの観戦には 向きません。watchingのほうが適切ですね。 I am looking forward to seeing you. (お会いできるのを楽しみしています。 の様に使います。ご存知とは思いますが。 to  ~ing は形として覚えて下さい。) (2)I watched my favorite TV program on TV. これは I watched my favorite program on TV. が良いでしょう。 (3)I played a musical instrument long time there. I played a musical instrument for a long time there. (for a が必要) (4)We had many baseball practice matches. (最後に yesterday 等を入れた方がいい) And we lost the matches many times.(このままでもOKですがAnd we lost many matches. 相手チームが一つの場合は And we lost many times. かな 前文にmatches があるから省略可能 ) But I was happy because I was able to join the matches.(このままでもOKですが But I was happy to be able to join the matches もあるかも) I was able to spend a happy day there. (良いと思います) (5) ・お昼より少し前に友達と映画を見に行きました。 I went to see a movie with my friend a time of almost noon. I went to see a cinema with my friend a time of almost noon. ・医者から風邪だと言われました。 I was told to be a cold by a doctor. The doctor said "You have a cold". 参考になればいいのですが。

質問者からのお礼

たくさんの例をありがとうございました。 とても参考になりました!

その他の回答 (1)

• 回答No.1
  • SPS700

(1)    seeはふつうingにしないのでしょうか?    「普通」かどうか分かりませんが、します。 Seeing is believing.「百聞は一見に如かず」、I must be seeing things.  私は何かを見ているに違いない > 信じられない。などと使います。     watchingのほうが適切ですか?     はい、 (2)  on TV は、いりますか?     いいえ、要りません。 (3)  I played a musical instrument (for a)long time there. 括弧の中を入れてもいいと思います。 (4)     A little before noon I went あっていますか?><     通じると思います。2行目は、We lost many 、3行目は But I am glad that I took part とも言えます。 (5) A bit before noon, I went to see a film with a friend. A doctor told me I had a cold

質問者からのお礼

ご丁寧にありがとうございました! 参考にさせていただきました。