• 締切済み

正確な英訳を求めてます。

長いですが、ご対応のほど、よろしくお願いします。 国内はもちろんのこと、海外でも大変な人気を博しているスタジオジブリ作品。 1994年に制作されたものだが、監督は宮崎駿ではなく高畑勲である。 そのため日本国内においても知名度があまり高くなく、 これはジブリ作品ではないと主張する人もいる。 この作品は、今世界中で問題となっている "自然保護"や"生物多様性の維持"という気難しい問題を、 アニメという砕いた媒体で面白おかしく紹介している。 非常にユニークな作品であるが、テーマには心動かされるものがある。 私は今までジブリ作品に限らず今まで様々な作品を見てきたが、 これほどまでにメッセージ性の強い作品はなかった。 私はこの作品を強く海外に勧めたい。

• 英語

みんなの回答

• ovtave-G
回答No.1

ほいどうぞ。 The Studio Ghibli work which has won serious popularity not to mention domestic also overseas. Although made in 1994, supervising is not Hayao Miyazaki but Isao Takahata. Therefore, notability is not so high in Japan, The person who claims that it is not the Ghibli work is also in this. This work poses a problem all over the world now. A "conservation of nature" and the difficult problem of "maintenance of biodiversity", It is introducing pleasantly by a broken medium which is called anime. Although it is a very unique work, there is Tempting Heart or a thing carried out in a theme. Although I have seen not only the Ghibli work but works various until now until now, There was no strong work of message nature in until this much. I would like to recommend this work strongly to overseas.