英語翻訳をお願い致します

このQ&Aのポイント
  • ネイティブ英語が得意な方、翻訳をお願い致します。
  • アメリカ人に思っていることを伝えたいのですが、自分の力では正確な英文を作ることができず困っています。
  • あなたに会いに行けない状況で、あなたが他の女性と連絡を取っていることが悩みです。どう信じればいいかわかりません。
回答を見る
  • ベストアンサー

英語翻訳をお願い致します

ネイティブ英語が得意な方、翻訳をお願い致します。アメリカ人に思っていることを伝えたいのですが、自分の力では正確な英文を作ることができず困っています。よろしくお願いします。 あなたは私に、自分を信じて欲しいと言ったけど どうやって信じればいいか教えて欲しいです。今回、私は具合が悪くてあなたに会いに行くことができなくて とても悲しい想いをしていたのに あなたはその間、また一緒に遊んだ女性と連絡し合っているようだけど 私はそんなあなたをどう信じていいかわかりません。ただの友達だと言われればそれまでなんだけど だったら、私があなたと同じことをしてもあなたは私を信じてくれますか?私にも、アメリカ人の友達はいました。でも、あなたと会うようになってから あなたがそういうのを嫌うと思って 彼らから誘いの連絡来ても断ってたし 最後はメールの返信も電話にでるのもやめた。これは私の考え過ぎだったかもしれないんだけどね。でも、あなたがそれでいいって言うなら これからは、私はあなたと同じことします。結局、どこまであなたを信じていいかわからないから、I love youと言ってもらっても答えようがない。だから 私はあなたといる限りとても疲れるだけなの。こんな状況で、入院して手術しなきゃいけないなんて 病気を治す気力がなくなるよ。本当に私を好きだって言うのなら きちんと質問に答えて欲しい。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

You told me to believe you, but tell me how to believe you. I couldn't go to see you this time because of my health condition, so I was very sad. It seems that in the meantime you were taking a contact with another woman. How can I believe you? If you say you are just my friend, that's all right. But if I did the same thing, could you believe me? I had other American friends, but after I met you, I turned down their invitations and stopped answering their emails and phones as I thought you didn't like such things. I might have read too much. But if you are all right, I will do the same kind of things as yours from now on. I don't know how far I can believe you anyway, so I have no idea how to answer even if you say you love me. So your company only wears me out.Under such circumstances I must go to a hospital and go through an opearation, then I lose my spirit to overcome my illness. If you really love me, please answer my question properly.

mp_41ha8
質問者

お礼

お早い回答で本当にありがとうございました。長文だったのにすみません。お世話になりました。

その他の回答 (2)

• favo99
回答No.3

訂正します。 最後の方の"You love me."は、"I love you." です、すみませんでした。 

• favo99
回答No.2

ネイティブではないけど、自分なりに訳してみました。 You ask me to believe you, but how can I believe you? Last time, I was sick, so I could not see you and it was very sad thing for me. But you're still dating with that girl who played with, how could I believe you? If you tell me that she is just a friend, I cannot say anything. In that case, can you believe me when I've done the same thing? I had some more American friends. I thought, you do not like that I'm dating with other boys, so I gave up seeing and contacting them. You may think that I think too much. If you do not care about me, I'll do the same thing with you. Ultimately, you do not know how much I want to believe you. So that why I cannot respond with love to you, even if you said to me "I love you." I'm sick and tired with it. In this condition, I must go into the hospital and have surgery...It's too much! It'll lose my will to live. If you really say "You love me.", please, answer my question earnestly!

mp_41ha8
質問者

お礼

ご丁寧な回答をありがとうございます。長文だったのに本当にお世話になりました。