• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

書き換え問題教えてください

• 質問No.7163007
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 94% (95/101)

書き換え問題教えてください

1He showed me around the city (since he had lived there ) when he was a child. →分詞構文に
2(Having studied the history of the city),I could enjoy walking around in it. →接続詞を使って
3(Not having seen the person before ), I couldn't recognize him. →接続詞を使って

よろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
  • ベストアンサー

1He showed me around the city (since he had lived there ) when he was a child. →分詞構文に
Having lived there when he was a child, he showed me around the city.
彼は子供のころそこに住んだことがあったので、彼は私にその街を案内してくれました。

2(Having studied the history of the city),I could enjoy walking around in it. →接続詞を使って
Since I had studied the history of the city, I could enjoy walking around in it.
その街の歴史を勉強していたので、私はその街の散策を楽しむことができました。

3(Not having seen the person before ), I couldn't recognize him. →接続詞を使って
Since I had not seen the person before, I couldn't recognize him.
その人には前に会ったことがなかったので、私は彼が誰か分かりませんでした。
お礼コメント
gogkeer

お礼率 94% (95/101)

ありがとうございました
投稿日時:2011/12/21 10:03
結果を報告する
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,600万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。