• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

穴埋め問題の添削をお願いします!

1)Not all the students were against the plan. =(Not) the students were against the plan. 2)I always get lost every time I go to Shibuya. =I never go to Shibuya (without) getting lost. 3)William spoke so fast that I could not understand him. =William spoke ( ) fast for me ( ) understand. 4)"I won't go shopping tomorrow." "I won't go,either." ="I won't go shopping tomorrow." "( ) ( ) I." ()内の添削をお願いします。 解説や和訳を加えてくださると助かります。 よろしくお願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1
  • sayshe

1)Not all the students were against the plan. =(Not→Mostly) the students were against the plan. 「その生徒たち全員がその計画に反対だったわけではない。」 ☆この問題はあまり自信がありません。 Some of the students were for the plan. 「その生徒たちの中にはその計画に賛成のものもいた。」 等が普通の書き換えかなと思いますが、( )に1語と考えると、Mostlyではないかと思いました。 <参考> http://eow.alc.co.jp/mostly/UTF-8/ 2)I always get lost every time I go to Shibuya. =I never go to Shibuya (without) getting lost. 正解。「渋谷に行くと必ず迷子になる。」 3)William spoke so fast that I could not understand him. =William spoke (too) fast for me (to) understand. 「ウイリアムはとても速く話したので、私は理解できなかった。」 so ... that ... cannot = too ... (for) ... to の書き換え。too ... to ... の時... understand him となっていないことに注意。 4)"I won't go shopping tomorrow." "I won't go,either." ="I won't go shopping tomorrow." "(Neither / Nor) (will) I." 「私は明日は買い物に行きません。」「私もです。」   cf. "I will go shopping tomorrow." "So will I." 「明日買い物に行きます。」「私も行きます。」