• ベストアンサー
  • 困ってます

「不定詞」の解答と解説をお願いします(中学レベル)

(1)What made you do such a thing? (   )did you do such a thing? (2)We saw him break the bicycle. He was seen(   )(   )the bicycle. (3)どうしてそう思ったのですか。  What (   )you think so? (4)ご両親があなたを外国に行かせようとなさらないとうかがって、大変残念に思います。 I am very (  )(  )hear that your parents won’t (   )you (   )abroad. (5)あなたの鉛筆を使わせてください。 (   )(   )use your pencil,please. (6)彼はその作文を先生に直してもらった。  He (   )his teacher(   )the composition. (7)この本は英語を学ぶのに役立つ。 This book (   )me(   ) English. (8)Bob is so clever that he can solve the problem. Bob is clever(   )(   )solve the problem. (9)It is kind of her to show me the way. She is kind (   )(   )show me the way. (10)As this hat is cheap,she can buy it. This hat is cheap(   )(   )her to buy.

共感・応援の気持ちを伝えよう!

  • 回答数1
  • 閲覧数84
  • ありがとう数1

質問者が選んだベストアンサー

  • ベストアンサー
  • 回答No.1
  • sayshe
  • ベストアンサー率77% (4555/5903)

(1)What made you do such a thing? 何があなたにそんなことをさせましたか? (Why)did you do such a thing? なぜあなたはそんなことをしたのですか? (2)We saw him break the bicycle. He was seen(to)(break)the bicycle. 彼は自転車を壊すところを(私たちに)見られた。 ★ 「知覚動詞」は受け身になると「原形」に to が戻って来ます。 (3)どうしてそう思ったのですか。  What (made)you think so? ★ 直訳:何があなたにそう思わせたか? (4)ご両親があなたを外国に行かせようとなさらないとうかがって、大変残念に思います。 I am very (sorry)(to)hear that your parents won’t (let)you (go)abroad. ★ let + O + 原形「Oが~するのを許す、Oに~させる」 (5)あなたの鉛筆を使わせてください。 (Let)(me)use your pencil,please. ★ (4)と同じ。 (6)彼はその作文を先生に直してもらった。  He (had)his teacher(correct)the composition. ★ have + O (主に人)+ 原形「Oに~させる、Oに~してもらう」 (7)この本は英語を学ぶのに役立つ。 This book (helps)me(study/learn) English. ★ help + O + (to) 原形「Oが~するのを助ける、Oが~するのに役立つ」 (8)Bob is so clever that he can solve the problem. Bob is clever(enough)(to)solve the problem. ボブはとても頭が良いのでその問題を解ける。 ★ so ~ that S can = enough to ... so ~ that S cannot = too ... to ... (9)It is kind of her to show me the way. She is kind (enough)(to)show me the way. 彼女は親切にも私に道順を教えてくれた。 ★ (上直訳)私に道を教えてくれる彼女は親切です。 (下直訳)彼女は私に道を教えてくれるほど十分親切です。 (10)As this hat is cheap,she can buy it. This hat is cheap(enough)(for)her to buy. ★ (上直訳)この帽子は安いので、彼女はそれを買えます。 (下直訳)この帽子は彼女が買えるほど十分安い。

共感・感謝の気持ちを伝えよう!

質問者からのお礼

分かりやすい解説ありがとうございました。 難しい内容ですが、必死で暗記します!!

関連するQ&A

  • 不定詞の模範解答と解説をお願いします(中学レベル)

    (1)They were surprised when they saw the strong man cry. They were surprised( )( )the strong man cry. (2)She works hard to pass the test. She works hard ( )( )to pass the test. (3)Tom worked hard to support his family. Tom worked hard( )( )he( )support his family. (4)It is believed that he could not live to be an old man. It is believed that he could not live ( ). (5)My grandfather lived to be eighty years old. My grandfather lived ( )he was eighty years old. (6)こんな嵐の中に行くとは、彼は気でも狂ったにちがいない。 He must be crazy ( )( )out in this stormy weather. (7)彼女は気難しい。 ( )is hard to( ). (8)言いたくなければ彼に言う必要はありません。 You needn’t tell him if you don’t ( )( ). (9)Let me introduce my family to you. ( )I introduce my family to you? (10)これらのりんごをいれていくものをくれますか? Can you( these apples/ something /carry/ me /to/ in/ give)? (11)整序問題です。不定詞に関係ありません。 私は私のおじさんがパリに向けて日本を出発して以来,手紙をもらっていません. (my, Japan, left, I, for, he, heard, since, from, haven't, uncle, Paris). よろしくお願いします。

  • 接続詞の穴埋め問題です。

    言い換えがたくさんあるので困っています。11問とたくさんありますが、お願いします。 1 彼は国内外でよく知られています。   He is well known()at home()abroad. 2 私が関心があるのは車ではなく、その利用者のほうだ。   It is()cars()the users that I am concerned about. 3 私は彼女を病院に見舞うときにはいつも花をもっていきます。   ()I visit her at the hospital,I take some flowers.   ()()I visit her at the hospital,I take some flowers. 4 ヘレンケラーは目が不自由なだけでなく、耳も不自由だった。   Helen Kellor was()()blind()()deaf.   Helen Kellor was deaf()()()blind.   ()being blind,Helen Kellor was deaf. 5 チキンと魚、どちらかを選べますが、私はチキンをすすめます。   You can have()chicken()fish,but I would recommend the chicken. 6 これ以上の遅れは必要でもなければ望ましくもない。   Further delay is()necessary()desirable. 7 この問題は難しすぎて私にはとけない。   This problem is()difficult()()to solve.   This problem is()difficult()I cannot solve it.   this is()a problem()()to solve.   This is()a difficult problem()I cannot solve it. 8 彼は私をみるとすぐに顔色が変わり逃げ去った。   ()seeing me,he grew pale and ran away.   ()()()he saw me,he grew pale and ran away.   ()()he saw me,he grew pale and ran away.   ()()had he seen me than he grew pale and ran away.   ()had he seen me before he grew pale and ran away. 9 彼は賢いけれども、なかなか自分の意見を言わない。   ()he is clever,he is backward in giving his view.   Clever()he is backward in giving his view.   ()all his(),he is backward in giving his view.   ()()of his(),he is backward in giving his view. 10 私の知る限りでは、これが空港への一番の近道です。   To the best of my(),this is the shortest way to the airport.   As()as know,this is the shortest way to the airport. 11 どんなに一生懸命やってみても、彼はその問題を解くことができなかった。   ()hard the tried,he couldn´t solve the problem.   Try hard()he might,he couldn´t solve the problem.

  • 中学生 不定詞の模範解答と解説をお願いします。

    (1)人形を作るのは簡単だとわかった。 I found (    )(    )(    )(    )a dall. (2)動物をかわいがるように努めましょう。 (    )(    )(    )(    )(    )to animals. (3)その少年は母親に何か冷たい飲み物をくれるように頼んだ。 The boy asked his mother to give him(    )(    )(    )(    ). (4)そんなことを言うとは彼は頭がおかしいのかもしれない。 He may be mad(    )(    ) such a thing. (5)彼女は親切にも、魚の料理の仕方を教えてくれた。 She was(   )(   )(   ) show me(   )(   )(   )(   ). (6)私は何も筆記用具を持っていません。 I have nothing to(    )(    ). (7)書くものがないので、紙をください。 I have nothing(    )(    )(    ). Give me a piece of paper. (8)行きたければ行ってよろしい。 You may go if you want(    ). (9)赤信号でとまることはなんと大切な規則だろう。 (   )an (   )rule(   ) is (   )stop when the light is red!            よろしくお願いします。

  • この問題の解答を教えてください

    この英語の問題の解答を教えてください。 次の対話文を読んで、問いに答えなさい。 Roy:Hurry up! Eat your soup,Jim. We'll be late for the bus. Jim:I can't hurry,Roy. 1,(This soup is very hot so i can't eat it. ( 2 ), I can't eat hot things. Roy:Oh, you can't. Why don't you put some ice in it? Jim:Ice? I don't want ice in my soup! Oh,Ok..... Roy:There! 3,(Is it cool enough for you to eat now ?) Jim:Yes, but it tastes bad! 1、1とほぼ同じ意味になるように( )内に適語を入れなさい。 This soup is ( ) hot ( ) me ( ) ( ). 2、( 2 )に「実を言うと」という表現を4語で入れなさい。 3、( 3 )を日本語に訳しなさい。 各文の意味がほぼ同じになるように( )内に適語を入れなさい。 1、He was kind enough to give me a ride. It was kind ( ) him ( )( ) me a ride. 2,It is comfortable to live in this house. This house is ( )( )( )( ). 3、They say that she made a large profit. She is said ( )( )( ) a large profit. 4、He spoke so fast that I couldn't understand him. He spoke ( ) fast ( ) me ( ) understand. 5,It happened that I ran into my former teacher. I ( )( ) ( ) into my former teacher.

  • 英語の不定詞の問題です

    ( )内の動詞を不定詞にして文中の適当な箇所に入れ全文を書きかえてください。 また書きかえた文を日本語にしてください。 Would you like me there?(go) It was kind of you my message to Bob.(reach) It is impossible for him the airport on time.(give) Do you think it necessary her mail?(answer) 解答よろしくお願いします。

  • to不定詞の用法

    The death penalty is needed to show society's resolve never to let hateful crimes happen again. の中の to let と同じ不定詞の使い方をしている不定詞は以下のどれか。という問題なのですが、いまいちよくわかりません。判断の根拠はどのようにしたらいいのでしょうか。教えて頂けないでしょうか。よろしくお願い致します。 a) He pretended to solve the problem by himself. b) She made a promise to see me soon. c) They must be crazy to do such a thing.

  • 形容詞・副詞・前置詞・接続詞・不定詞の問題です。

    各組の文が同じ意味になるようにかっこに適語を入れてください。 (1)Tom worked hard. →He had ( ) ( ) ( ). (2)Rich people are not necessarily happy. →The ( ) are not necessarily happy. (3)The teacher said to us,” Be quiet.” →The teacher ( ) us to be quite. (4)May I help you? →Do you want( ) to help you? (5)Do you have to do a lot of work tomorrow? →Do you have a lot of work ( ) ( ) tomorrow? (6)Bob is so clever that he can solve these problems. →Bob is clever ( )( ) solve these problems. 各文には文法上の誤りがあります、誤っている部分を指摘して、正しい形に書き換えてください。 (1)I don’t have enough food, too. (2)He came here at 10:00 o’clock sharply. (3)Did anyone call when I was away? (4)For he had no money with him, he couldn’t pay the bill. (5)He had to standing all that day. (6)I want collecting many foreign stamps. 各文が意味の通る英文になるようにかっこ内に適語を入れてください。 (1)I visited many places ( ) my stay there. (2)He had no pencil to write ( ), nor any paper to write ( ). (3)Kyoto is a beautiful city famous ( ) its old temples. 各文が日本文の意味を表すようにかっこ内に適語を入れてください。 (1)この鉛筆は絵をかくためのものです。 This is a pencil (  )( ) a picture ( ). (2)彼女は100メートル競走に出る決心をしたそうです。 I hear she’s ( ) ( ) her mind ( ) run in the 100 meter race. (3)彼は宿題をするのに忙しくて文房具店に買い物に行けませんでした。  He was ( ) ( ) doing his homework ( ) go shopping at the stationer’s. これを解いてみると、 (1)been working hard (2)rich (3)says (4)what (5)to do (6)so to (1)don’t→do (2)came here at 10:00 o’clock sharply→came here sharply at 10:00 o’clock

  • 中学英語 模範解答を教えてください。

    (1)この女の子のお父さんは、警官です。  This is a girl (      )(      )(      )a policeman. (2)これがあなたが探している本ですか。 Is this the book(      )you are looking? (3)これは1世紀以上も前にかけられた橋です。 This is the bridge (      )over a century ago. (4)私は彼女が日本にやってくるという手紙を受け取りました。 I received a letter(      ) that she was coming to Japan. (5)ほとんどの日本人は木の上に住んでいます。 Most Japanese live in houses(      )(      )(      ). (6)私はその人に会いたかったのですが、不在でした。 The man (      )(      )(      )see was not at home (7)郵便局は私の住んでいるところから遠い。 The post office is a long way from (      )I live. (8)私があなたにしてあげられるのはこれだけです。 This is (      )(      )I can do for you. (9)あなたが手に持っているものを見せなさい。  Show me (      )you have in your hand. (10)彼は村でよく一緒に遊んだ友達だった。 He was one of friends (      )I played(      )in the village.                   以上、よろしくお願いします。

  • 中学英語 模範解答を教えてください。

    (1)Why are you saving so much money? ( )are you saving so much money( )? (2)Yoshio,how about playing soccer after school? Not? ア.How イ.If ウ.Why エ.Certainly (3)どうして、一郎はこんなに遅いのだろう。 I’m( )( )Ichiro is so late. (4)How much is this old stamp? ( )is the ( )of this old stamp? (5)What sort of man is the new teacher? What is the new teacher( )? (6)君はミーティングに参加しなかったね。-いいえ、しましたよ。 You ( )attend the meeting,( )you? ― ( ),I( ) (7)Do you know the meaning of this word? Do you know( )this word( )? (8)彼女は何歳だと思いますか。 you/ is/ how/ she/ think/ do /old (9)I couldn’t understand his laughing like that. I couldn’t understand( )he ( )like that. (10)彼女はなぜ、そのような古い話に興味があるのかしら。(11語で英作文) (11)Do you know the name of this bird? Do you know ( )this bird( )called? (12)How many times do you go shopping every week? How ( )do you go shopping every week? (13)Do you know when she was born? Do you know when ( )( )is? (14)Do you know the distance from the station to his house? Do you know ( )( )( )it is from the station to his house? (15)Where did he find the money? Do you know it? Do you know ( )( )( )? よろしくお願いします。

  • どの文が間違っているか教えてください。

    どの文が間違っているか教えてください。 出来れば間違っている理由も教えてください。 よろしくお願いします。 ア This dress is cheap enough to buy it. イ This dress is enough cheap to buy. ウ I want collecting many foreign stamps. エ I want to you to study hard for the exam. オ I expect that he succeeds in life. カ I wish you a pleasant trip. キ I hope him to attend the important meeting.