• ベストアンサー

中3の英語(Tell+人+to+動詞の原型)

Tell+人+to+動詞の原型 を使った文の例文を考えるのを手伝ってください; 宿題で例文を60と言われて困ってます;;; 13までは書いたのですが…… 考えつくものを書いてください! お願いしますm(__)m ―文法例文― I told my brother to clean the room. みたいな Tell+人+to+動詞の原型  の文をお願いします

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.3

31. How should I tell her to warn him? 彼女に彼に警告する 32. Should I tell her to stop being selfish? 利己的になるのをやめる 33. How do I tell her to stop staring at me? 私をじっと見るのをやめる 34. I had to tell her to stop employment discrimination. 就職差別をするのをやめる 35. I told her to keep doing it. それをし続ける 36. Please go (and) tell her to release a new allbum. 新しいアルバムをリリースする 37. Just invite her and tell her to have a good time. 彼女を招待して楽しむ様に言って下さい。 38. Could you tell her to look for it? それを探す 39. Tell her to walk away. 立ち去る 40. Will you tell her to open the back door? 裏口のドアを開ける 41. Tell her to miss me a bit. 彼女に私がいなくて少しはさみしいと思うように言って。 42. Please tell her to keep her mouth closed. 口を閉ざしておく(黙っている) 43. I told her to close her eyes. 目を閉じる 44. He told her to get some hobbies. 何か趣味を持つ 45. I told her to talk more to him. 46. My sister's friends told her to go out more. もっと外出する 47. Her mother told her to be strong. 強くなる(しっかりする) 48. I'll tell her to hurry. 49. He told her to be careful. 50. The saleswoman told her to try the product. その女性販売員は彼女にその製品を試すように言った。 51. Please tell her to wait a monent till I'm done. 彼女に私が済むまでちょっと待つように言って下さい。 52. I told you to forget. 53. I told you to be here on time this morning. 私はあなたに今朝ここに時間通りに来るように言ったでしょう。 55. I told you to wait in the car. 車の中で待つ 56. They told him to be patient. 我慢する 57. I told him to go there. 58. Who told him to lower taxes? 税金を引き下げる 59. Many people told him to be quiet. 60. I told him to never talk to me again. 私は彼に私に二度と口をきくなと言った。

その他の回答 (2)

回答No.2

I told him to leave at once. I told you to study harder. I told the waitor to bring me some menu. She told her children to wash their hands. She told me to keep the room clean. He told me to come back right away. He told his wife to make a reservation. My boss told me to prepare for the party. My boss told me to e-mail to my clients. The doctor told me to quit smoking. The doctor told me to get some rest. とか・・・。60コって、多いですね~! たった11コですが、 ちょっとでもお手伝いになれば幸いです。

• sayshe
回答No.1

*** この様な課題は google で "tell him to" の様にくくり検索すると便利です。無数に出てきます。少し難しいと思う物には日本語をつけておきました。 1. Please tell him to keep up the great work. 素晴らしい仕事を続ける 2. Tell him to make me a new shirt. 3. Shall I tell him to call you back? あなたに折り返し電話する 4. Someone should tell him to button his shirt. シャツのボタンを留める 5. Tell him to call me. 6. Please tell him to keep it a secret. それを秘密にしておく 7. Tell him to apologize. 謝る 8. My son heard me tell him to come downstairs. 私の息子は私が彼に下に降りてくるように言うのを聞いた。 9. Tell him to get flowers for my wife. 私の妻に花を買ってくる 10. Should you tell him to stop? 11. I'll tell him to walk to the park. 12. Tell him to stop copying me! 私のまねをするのをやめる 13. Tell him to invest in AAA company. AAA会社に投資する 14. I told him to turn off the TV. テレビを消す 15. Will you tell him to go to hotel AAA. 16. Tell him to go to hell. 地獄へ行く 17. Please tell him to give you a call later. あとであなたに電話する 18. Will someone tell him to lie down? 横になる 19. Please tell him to come back to his home. 20. Will you tell him to forgive me? 私を許す 21. Tell him to stop lying. 嘘をつくのをやめる 22. How do I tell him to leave? 23. I told him to keep his promise. 約束を守る 24. Tell him to come back tomorrow morning. 25. I told him to get in the car. 車に乗り込む 26. Please tell him to wait. 27. I told him to find me an acre of land. 私に1エーカーの土地を見つける 28. What did you tell him to do? あなたは彼に何をするように言ったのですか? 29. I told him to slow down. スピードを落とす 30. Please tell him to call me back in Japanese. 日本語で折り返し電話する 続く