商品規制によるキャンセルとお詫びのメール

このQ&Aのポイント
  • 爆発物テロ未遂事件の影響により、当社が発送した商品が規制に該当し、キャンセルさせていただくことになりました。
  • ご注文のキャンセルは、お客様のクレジットカード会社にも連絡いたしますので、代金の請求はありません。
  • 申し訳ありませんが、今回のご希望に添えず、大変心苦しい思いです。お客様のご理解とご了承をお願い申し上げます。
回答を見る
  • ベストアンサー

英語への翻訳をお願い致します。

海外に販売した商品が規制にかかり、戻ってきて送れなくなってしまいました。 相手側に英語で以下の文をメールしたいのですが、長文で私の英語力では分かりません・・・ そこで是非皆様のお力をお借りしたく、お願い致します。 ●原文 「お知らせいたします。 今回、一連のアメリカへの爆発物テロ未遂事件が発生し、航空業界の荷物取扱規制が一段と強化しております。 今回発送しました商品においても、規制に該当するとみなされ、当社へ戻ってきてしまいました。 申し訳ありませんが、今回のご注文をキャンセルさせていただきます。 お客様ご利用のクレジットカード会社にもキャンセル手続きをいたしますので、代金の請求がされる事はありません。 全てのキャンセル処理は、当社が責任をもっていたしますのでご安心ください。 また、ご不明点などございましたらご連絡ください。 今回はご希望に添えず、誠に申し訳ございませんでした。」 皆様、是非翻訳をお願いいたします。 よろしくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sfca
回答No.4

ANo.3です。発送先はインドネシアなんですね。影響があるのはアメリカとアメリカ領土だけかと思ってました。一応前半部分直してみましたが拙い英語ですので、参考程度に留めておいて下さい。 Dear Valued Customer, We appreciate your interest on our product. We must announce with apology that we are needed to cancel your order due to recent shipping restriction. The shipping restriction just happened regarding to the recent terrorists' activity to the US. All shipments to the US are now restricted by the Transportation Security Administration, which required Japanese Postal Service to limit shipments to the US and US territory from November 17. It affects on the shipping to other countries including Indonesia. Especially for shipments over 16oz are now suspended and we're not sure when the service will be resumed, we needed to cancel your order for this time.

1893kei
質問者

お礼

おお、どうもありがとうございました! ちなみに、日本から海外へ出す荷物は、どの国へ出すにも厳しいみたいです。 特にアメリカ行が大変みたいですよ。 大手の物流業者がアメリカ行きは断わってるぐらいですから・・・。 ほとぼりが冷めるまでは、おとなしくしてた方がいいですね・・・。 本当にありがとうございました!

その他の回答 (3)

• sfca
回答No.3

私が数日前に回答した質問に類似しているので下記URLも参考にしてみて下さい。 下記の質問者の方は、サービスが再開するまで待って頂くかキャンセルするか顧客の方に委ねていたのですが1893kei さんはキャンセルされるんですよね。 一部下記URLから引用していますが1893kei さん用に直してみましたので以下も参考にしてみて下さい。出来るだけ原文に沿うようにしましたが、要件を先に述べて事情を説明した方が通りが良いと思ったので注文のキャンセルの旨を冒頭に持ってきました。また、アメリカに送ることを前提に書いているので、他の国に送る場合には多少文章を変える必要があります。 Dear Valued Customer, We appreciate your interest on our product. However, for this time, we must announce that we need to cancel your order due to the recent shipping restriction. The shipping restriction just happened regarding to the recent terrorists' activity. All shipments to the US are now restricted by the US Transportation Security Administration; therefore, Japanese Postal Service have been required to limit shipments to the US from November 17. Since all shipments over 16oz are suspended because of the restriction, your order also came back to us. For that reason, we needed to cancel your order for this time. For your payment, we cancel your payment through your credit card company so that you shouldn't be required to make a payment with us. We will take care of all cancellation process. When you need further information, please contact us. We're very sorry for your inconvenience. Best regards, Name position title company name

参考URL:
http://questionbox.jp.msn.com/qa6325265.html
1893kei
質問者

お礼

回答ありがとうございます! ちなみに発送先はインドネシアでした。 どう直せばいいのですか・・? 勉強不足でお手数かけますが、よろしくお願いします。

• mabomk
回答No.2

個人相手の単独メールではなく、サーキュラー形式のお知らせ文形式にしております。 時間がなかったので、最後はぐちゃぐちゃになっとります(泣) 帰宅後、再回答するかも知れません。 Dear Customers, Under the current strict cargo handing restriction strengthened to cope with the latest serial attempted bombings to the United States, many of our dispatched packages were sent back on the reason our goods were falling under the category of restriction. We deeply regret the situation but we have to cancel your order, taking the above situation into account. We have already requested credit card companies concerned to invalidate your payment. Please rest assured that you are completely free from any payment concerned. All the cancellation shall be processed by us with our full responsibility. If you have any question, please kindly get in touch with us. We deeply regret we could not serve you under the above situation. We hope we can resume our regular shipment shortly. Tanking you,

1893kei
質問者

お礼

ありがとうございます。是非お願いいたします! 私にはチンプンカンプンです・・・

• parks05
回答No.1

ヤフーなどの翻訳を利用してし英文化してはいかがでしょうか。 私は、よく使っています。 http://honyaku.yahoo.co.jp

1893kei
質問者

お礼

ありがとうございます。自分でも色々と翻訳サイトで頑張ってみます。