• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

友人へのメールの翻訳をお願いします。

友人へのメールの翻訳をお願いします。 以下の文章の英訳をお願いします。 あなたに勘違いをしている点があります。私はあなたにちゃんと知ってもらいたいので返信します。 まず、保証人のサインを出来ない理由はあなたを信頼していないからではありません。あなたの国では保証人がどのような意味を成すのかは私にはわかりません。日本では多くの人が保証人には安易にならないでしょう。あなたは私の友人だから力になりたいと思います。しかし、保証人になることはしてはならないと周りの友人にも止められました。 あなたはこれを”自分を信じてくれていない”と批判したけれど、私はあなたを信じています。保証人になるということは日本ではあなたが考えている以上にとても大きな意味を持ち、とても強い契約を意味するのです。 そして次に、あなたが私の友達に送ったメールについて書きます。 あなたが私の友人に送ったメールの理由や気持ちは分かります。私の視点から話しますね。 外国では色んな人種が混ざって生活しています。しかし、日本では殆どが日本人です。だから外国人からメッセージが来るということはとても稀というか驚くことだと思います。 それを喜ぶ人も居るかもしれません。しかし多くの人が「君は可愛いね。友達になりたいな」というメッセージに「軽い人」とか「色んな人に送っているダイレクトメールみたい」と思う人は多いでしょう。 外国では相手を褒めることから会話が始まったりするけれど、日本の文化は全く違います。あなたを含め今まで出会った外国人の会話やメールには私も何度も驚きました。 日本人は英語が喋れない人が殆どなので外国人に対してウェルカムでは無い人が多くいます。だから友達を探す時は、交流サークルや語学サークルを探すことをお勧めします。 私は今英会話を辞めてしまったので殆ど簡単な会話しか出来ません。この手紙も翻訳を人に頼んで送りました。しかし、あなたを傷つけたくないし、お友達で居たいと思って誤解を解くためにメッセージを送りました。 以上のメッセージの翻訳をお願いします。 誤字脱字で読みにくかったら御免なさい。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.4
  • isman

最後から三行目のheart はhurt のことです。訂正します。直さないと変な意味になってしまうので必ずhurtにしてください。すみません。

質問者からのお礼

回答ありがとうございます。 是非使わせていただきます。

その他の回答 (5)

• 回答No.6

There are some mistakes you have. I want to know I will reply to you properly. First, why can not the sign in from the guarantor does not trust you. Does your country make sense of what I do not know the guarantor. In Japan, many people will not be guaranteed easily. I think you my friend because I want to help. However, the guarantor will also have a friend was stopped and not around. You call it a "do not believe me myself," I criticized, I believe you. Being a guarantor in Japan has a very significant than you have in mind, I mean very strong agreement. And then write about my email to your friend Email to a friend or feeling because you know me. I speak from my viewpoint. Living abroad has many different races are mixed. However, most of Japan is Japanese. Messages that come from foreigners, so I think it's very rare I mean surprised Some people might have loved it there. But many people, "Youre cute. I want to be friends" message that "light person" or "direct mail is sent to the various kinds of people like," I think people are more likely. In other countries, but praise can be started from a conversation partner, Japanese culture is completely different. Foreign and email conversations you ever met, including the many times I was surprised. Japanese are most welcome foreigners who speak English, so many people are not. So when looking for a friend, we recommend looking circle circle and language exchange I can only talk so much easy now has left the conversation. Sent a letter asking people to translate this. However, you hurt, sent a message to put the record straight with your friends want to stay.

• 回答No.5
  • nochi3

I think you have gotten something wrong in some way. I am just sending this email in return because I want you to understand correctly. Firstly,the reason why I cannot sign as a guarantor is not because I haven’t trusted you. It is regrettable I cannot understand how this is meaningful in your country. In Japan, many people won’t easily accept a guarantor, but you are my friend and I also want to help you if you ever need it. Just the same, the friend around me wanted to quit agreeing to serve a guarantor. I believe in you though you complain that I don’t trust you. In Japan, it means a lot important things and a very strong contract, more than you expect. Next, I am writing about an email which you sent to a friend of mine. I can understand your situation and the reason why you sent. I mention from my position. Mixed- race people have lived in a foreign country. But Japan is a mono-racial society. Therefore we usually recognize that we receive a message from a foreigner as being uncommon and surprise. There may be a person who is willing to receive it. When one gets a mail which says “You are very cute, I want to be a friend”, many people think about these messages as a featherweight man, direct mails sent to anyone or something like that, I think. Though conversation sometimes starts with praising your friend in a foreign country, Japanese culture is quite different from it. I have been surprised lots of times at foreigner communication, email, including your doing. There are too many people who don’t speak English, so they will not welcome foreigners in Japan. I recommend that you join an intercourse circle or a language circle when you search your friend.. I stopped learning English conversation now; I can speak it a little. I asked this letter for translation to a person on the internet I really want to avoid anything that might hurt you and we are friends each other.. I am sending this email to you here for cleaning your misunderstanding. ご参考まで!

• 回答No.3
  • isman

I don't go to English conversation school anymore, so I can merely speak everyday-English. I asked the person to traslate what I think into this letter with English. However, I don't want to heart to you. With careful consideration I decided to send the message to clear your misinterpretation. I just want to keep being a good friend of you. 途中切れてしまいすみません。 あとやっぱりこのような状況で安易に信じてるよと言うことは避けたほうがいいと思います。でもあなたの文は変えていません。 こんな文字の羅列で伝えるよりは直接伝えたほうが個人的にはいいんですけど。 その人も十分にそれについては理解できるでしょう。

• 回答No.2
  • isman

There is something you misunderstand. Here, I'm sending this email to you with hope that you really have to know. One thing I want to tell you first is that it is not true that you can't get a co-signer due to expression of disaffection to you and that it simply does not mean the distrust against you. I don't know what the guarantor exactly means in your country. Japanese don't decide to become guarantor without any serious considerations.Most of people in Japan don't feel comfortable doing so. I really want to help you as a friend and want you to know. All my close friends say it's nice to help friends, but it is not help just to be a guarantor of you. You said "no one believes me", but I believe you. In Japan, although it is seemed not to be different from your perspective, but actually it is more than that you think. Keep in your mind it means so strong contract. another thing that I want to tell you is about your email sent to one of my friends. Of course I know why you send such email and what you think about her. I want to tell you what's going on here from my point of view. Other countries like yours are raicially mixed, but you'll see almost all people here are Japanese. That's why it is unusual and surprising to get a email from foreigner. Some people may be glad getting it from people other than Japanese. In my opinion, most Japanese people think it's like computer generated emails or even wonder if the sender says the same thing with mock seriousness from the messages like "you're so cute and wanna be a friend" Japanese culture is totally different from others although communication starts by praising in other country. Frankly, I was surprised how non-Japanese people's way of communication looks like including you. There are also many Japanese who cannot understand English and those people may not welcome, so I reccomend you that you find friends by becoming a member of like communication club or English club. 文字制限があるので文を分けます。すみません。

• 回答No.1

英訳もできないのにしゃしゃり出ますが、文中の「保証人」というのは、日本ビザの身元保証人・招聘人のことでしょうか? 日本ビザの身元保証人には所得証明書や住民票の写しなどの重要な個人情報を相手に送る必要がありますが、それはあなたも相手もご承知でしょうか?招聘人には関係を示す資料(国際電話記録・スナップ写真・メールの記録など)が必要ですが、それもご承知でしょうか?それで取得できるビザは短期滞在ビザで、最長でも90日、30日、15日しか居られず、ビザ取得できても入国許可がおりるかどうかは入国審査官の判断で、もちろん日本での就労はご法度だと承知していますか? 安易に「私はあなたを信じています。」は禁句ですよ。疑うことは当たり前なんですから、疑うことを恥じてはいけません。堂々と「まだ信用し合えるだけの関係ではない」と書くべきです。

質問者からの補足

回答ありがとうございます。 保証人というのはビザ関係のものではなく、語学学校に入る為のものです。 彼の国から日本に来る事は難しく、お金があるだけではダメだそうです。 私の地元の語学学校にメールで問い合わせたところ本当に日本人の知り合いが居るか聞かれたそうです。 でも「あなたを信じています」という部分は改正して、saregameさんのまだ信用し合えるだけの関係ではないと伝えておこうと思います。 ありがとうございました。