• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

また英語の問題です(中学レベル)

またわからない問題ができました。 疑問を持つ事は良い事・・・ですよね・・・? 1:「lunch」は名詞なのになぜ「the」をつけないんですか? 2:you will find a lot of things to do.   ↓   you will find to do a lot of things. このように置きかえられますか? 3:「生徒達が教室を掃除する事は良い事だと思います。」 I think it is good for students to clean their classroom. ↓   I think that students clean their classroom is good.    これも置きかえられますか? 4:「very」「too」「so」の違いってなんですか?

共感・応援の気持ちを伝えよう!

  • 英語
  • 回答数2
  • 閲覧数104
  • ありがとう数2

質問者が選んだベストアンサー

  • ベストアンサー
  • 回答No.2

1.「lunch」は名詞なのになぜ「the」をつけないんですか?  theが付くと、どうしても、特定と言う感覚が出てきます。go to the schoolとしてしまうと、どうしても、「その学校へ行く」と言う感覚になるのです。しかし、単に、「通学している」、「学校へ行っている」と言いたい場合がよくあります。そのため、theをつけないgo to school という言い方がされるのです。They are in jail.:「彼らは監獄に入っている」も、同じで、どこどこの監獄の意味なら、the jail となります。 have lunchも同じで、単に「食事をとる」、「昼飯にする」の意味なので、theが付きません。当然、特定する感覚があれば、theをつけます。I had the lunch Anne made.:「アンが作った昼飯を食べた」 2.you will find a lot of things to do.をyou will find to do a lot of things.このように置きかえられますか?  これはできません。findは、基本的に「~を見つける」ですから、その場に対象があることを前提にします。動詞+to do の形は、その場にない、何か将来のことを行うの意味です。plan/promise/like/want to go there:「そこへ行くことを、計画する・約束する・好む・欲する」 ですから、find to do のようにすると、見つける対象がその場にないのに、それを見つけることを表すので、普通は言いません。 3.「生徒達が教室を掃除する事は良い事だと思います。」 I think it is good for students to clean their classroom.を I think that students clean their classroom is good.に置きかえられますか?  こちらは、一応出来なくはないと思います。ただ、普通は、こうは言いません。理由は多分二つあります。 I think that 主語+動詞 の形になるとき、that以下の部分には、主語+動詞の組は一つだけです。ご質問の文は、that 主語+動詞+動詞 のような構造になってしまっていて、thinkという動詞の意味合い、つまり、「思う」の対象としては、複雑すぎると感じられるのだと思います。 もう一つは、単純に、that students clean their classroom の部分が主語として長すぎるということです。 多分ですが、That students clean their classroom is good, I think.のようにすれば、容認する人が増えるのかなと思います。 4.「very」「too」「so」の違いってなんですか?  強調の意味で使われる時の意味の違いということですよね。veryは、単に程度などが高いことを表します。He is very tall.などです。 tooは、ある基準があって、その基準に比べると程度などが高すぎることを表します。He is too tall to sit at that desk.:「彼は、その椅子に座るには背が高すぎる」 soは、「そんなに」のような意味で、何か対照するものがあるときに使うことが多いと思います。She is so kind to old people. ただ、いろいろ細かい違いがあるので、全部を説明するのは難しいと思います。

共感・感謝の気持ちを伝えよう!

質問者からのお礼

なるほど、納得です。 ありがとうございました!

その他の回答 (1)

  • 回答No.1
  • kobe211
  • ベストアンサー率29% (23/79)

初めまして、ニューヨーク在住の高1です。 1)lunchにも the は使えますよ。 例)Did you get the lunch? 2)置き換えられません。文法的に順番が全くおかしいです。    3)おかしいです。間違い。 4)ニュアンスの違いです。 very は  とても良い、とても悪い という様なニュアンスの時。 very good very bad too は  多すぎる、小さすぎる という様なニュアンスの時。 too much too small so は  多すぎる、小さすぎる という様なニュアンスの時。 so much so sall tooとsoの使い分けは tooは否定的なニュアンスが含まれるので 例えば「これは多すぎて食べれないよ。(There are too much food, I can't eat them all)」 soは否定的なニュアンスも肯定的なニュアンスも含まれないので 単純に とても多い などの とても として使う事ができます。 こっちの生活が長いので日本語がおかしければすみません。

共感・感謝の気持ちを伝えよう!

質問者からのお礼

日本語は全然おかしくないですよ(^-^) ニュアンスの問題ですね、ありがとうございます。

関連するQ&A

  • 文章のアドバイスをお願いします

    学校でディベートをやるので、その準備をしています。 反論を考えてみたのですが、英文がきちんと通じるものになっているか心配なので、アドバイスをお願いします。 ・制服を廃止すれば学校の規律が乱れるといいますが、着ているもので授業態度が変わってくるものではない →You said that if school uniform is abolished, the school order will be disturbed. Do you think that students' behavior will change by what they are wearing? ・服装の一体感よりも意識面でのつながりを考えるべきではないか →What's important is the identification of their inner not the surface. ・制服をだらしなく着ている人が多い学校に行きたいと思うか、またそのような学校は良い学校と思えるか A lot of students wear school uniform untidy. Do you want to go to school which these students go? And do you think that school which is many these students are good school? ・制服は高額なものが多く、中には成長期で買い直さなければいけない人もいる →Some student have to buy another expensive school uniform because they grow very much in their growth term. ・制服が着られている今でもいじめは存在している →At school whitch school uniform is adopted, there is a lot of bullying. ・人は個性を発揮すべきであり、服はその一つの表現である →Everybody has the right to express their character, and clothes are one of the way that we can express our character. ほんの少しのアドバイスでもよいのでぜひお願いします。

  • 英語並び替え問題

     次の英文を意味が通るように.「   」内の語句を並び替えてください (1) My teacher told [ a lot of things/ learned/speak about/I/me/to ] in Japan (2) can [ the words/drivers/you/read/wrote ] easily? * drivers 車を運転する人   easily 簡単に (3) One [ I/of/found/showed/the books ] that Hokkaido is famous for good sweets. お願いいたします!  よければ.和訳も入れてくれればうれしいです!

  • 英語でのディベートのアドバイスお願いします。

    明日学校で、『体罰は良いか、悪いか』というテーマで、英語のディベートをします。私はくじでModeratorをすることになりました。全体の進行は先生が行ってくれるのですが、ディベートがより円滑に進むように、賛成派と反対派に対して質問を考えてくるように先生に言われました。 そこで、ちょっと考えて 1.(反対派に対して)時間をあまりかけずに、悪いことをしたと分からせることは、良いことだと思いませんか? 2.(反対派に対して)言葉だけで、小さな子供は聞く耳を持ってくれると思いますか? 3.(反対派に対して)言葉を用いても使い様によっては精神的な傷を負わすことがあると思います。言葉でも使いようによって子供を傷つけるのは同じではありませんか? 4.(賛成派に対して)中学生や高校生の子に、体罰は有効的だと思いますか? という質問を考えて英文に直してみたのですが、こんな感じの英文できちんと私の言いたいことが伝わるでしょうか?アドバイスお願いします。 1. Do you think that it is good to discioline quickly? 2. Do you think that young children will listen to adults? 3. Some times children can be inflict on mental by verbal punishment. Do you think that it is a same thing as corporal punishment? 4. Do you think corporal punishment is effective for the junior high school students and high school student? また、何か質問内容についてのアドバイスがあれば、ぜひお願いします。

  • 中学英語 模範解答を教えてください。

    (1)Why are you saving so much money? ( )are you saving so much money( )? (2)Yoshio,how about playing soccer after school? Not? ア.How イ.If ウ.Why エ.Certainly (3)どうして、一郎はこんなに遅いのだろう。 I’m( )( )Ichiro is so late. (4)How much is this old stamp? ( )is the ( )of this old stamp? (5)What sort of man is the new teacher? What is the new teacher( )? (6)君はミーティングに参加しなかったね。-いいえ、しましたよ。 You ( )attend the meeting,( )you? ― ( ),I( ) (7)Do you know the meaning of this word? Do you know( )this word( )? (8)彼女は何歳だと思いますか。 you/ is/ how/ she/ think/ do /old (9)I couldn’t understand his laughing like that. I couldn’t understand( )he ( )like that. (10)彼女はなぜ、そのような古い話に興味があるのかしら。(11語で英作文) (11)Do you know the name of this bird? Do you know ( )this bird( )called? (12)How many times do you go shopping every week? How ( )do you go shopping every week? (13)Do you know when she was born? Do you know when ( )( )is? (14)Do you know the distance from the station to his house? Do you know ( )( )( )it is from the station to his house? (15)Where did he find the money? Do you know it? Do you know ( )( )( )? よろしくお願いします。

  • 同じ内容になる英文を教えてください。中学生です。

    同じ内容になる英文を教えてください。中学生です。 He has a lot of work to do. There is a lot of work ( ) ( ) ( )by him. He doesn't have to do the work tonight. It ( ) necessary ( ) ( ) ( ) do the work tonight. I couldn't jump over the fence. It ( ) ( ) for ( ) ( ) jump over the fence. The students are not old enough to drink alcohol. The students are ( ) ( ) ( ) ( )alcohol.

  • 和訳をお願いします。

    1,You'll have to find someone else to take to impress. 2,Do you actually think of those things to say to girls and them use them on us?

  • 英語にして下さい!!お願いいたします。

    I know this email will come quite unexpectedly! No, it’s not about my story (yet!). But I wanted to tell you a couple of things! First of all, I hope you are not really catching a cold, I would be sad if so!Then, I’ll go straight to the reason of the email. I want to thank you for sending me those photos you took at usj. But not only this! I kept watching those photos, as I told you yesterday!The reason is…! They made me think! (about good things, don’t worry!)Of course, take what I am about to say as a compliment! They made me think that you are a really simple and gentle person! ^^ I can’t help thinking it by looking at the photo! And you look so cute and funny on that hellokitty dress :D You know what? I think I could lift you easily XD (again, take what I am saying as a compliment). It’s something I really like :D That said, I wanted to say that I also think this (being simple) is an aspect of you (amongst many others, of course!) which I really appreciate. In those photos, you look so naturally smiling! I appreciate simple people! And I appreciate you for being simple!Being simple is a really good thing on my opinion. That’s why I think you are really cute! I prefer a simple person as you are a lot more than someone who starts declaiming the whole ‘Divine Comedy’ and then behaves badly. I think, because you are simple, you can do no intentional harm to anyone! ^-^ And once more (もう一回!) I appreciate this. A lot. I don’t like complex people who have a tortuous way of thinking! Lastly, I also wanted to tell you again how much I appreciated your letter. And the fact that you made that Origami! That makes me feel warm every time I watch it (and I do it often!). Another sign of your kindness. It’s one of those little things that might seem nothing to someone. But which I really, deeply and sincerely appreciate. That touched me a lot, thank you.

  • 英語の問題の答えを教えてください。【大至急】

    1.All students will go to school.(AllをEveryにして現在時制で書き直す) 2.All of them were absent from school.(AllをEachにして正しく書き直す) 3.He is good at playing the piano. =He ( ) a good ( ) 4.How many books does your library have? =how many books ( ) ( ) in your library? 5.Please close the door, Jim. =( ) ( ) close the door, Jim? 6.The news cannot be true. =The news ( ) ( ) false. 7.My little brother could not open the bottle. =My little brother ( ) ( ) to open the bottle. 8.You don't have to go there. =You ( ) not go there. 9.It snowed a lot last night. =We ( ) a lot of ( ) last night. 10.The woman made a bicycle trip alone. =The woman ( ) alone ( ) bicycle. 以上です。 よろしくお願いします。

  • 並び替え問題?どうしてそうなるのか?

    次のような並び替え問題がありまあした。 この小説の著者は誰だと思いますか? (this/think/do/the author/is/who/novel/you/of)? 答えは「Who do you think is the author of this novel?」でした。 ここで疑問なのが、think以下の語順なのです。 僕は「the author of this novel is 」だと思いましたが、答えはisが前に出ていました。 ここで,Who is the auther ~ ?にdo you thinkを挿入したと考えればつじつまが合うのですが、Do you think who the author of this novel is?(thinkだと文がおかしくなるかもしれませんが・・・)のwhoを前に持ってきたと考えるとつじつまが合いません。 どなたか、僕に納得のいけるがご回答をください。よろしくお願いします。

  • 質問文を和訳していただきたいです。

    1. How do you perceive United States culture? How would you define our culture and why? 2. What do you think of behaviors, traditions and beliefs in the US? (Industry, religion, values, etc.) 3. What are some of the good things about US culture? (What do we do that is good?) 4. What are some of the bad things about US culture? (What are some of the harmful things we do? お願いします!