What does it mean when someone says 'Just testing how this e-mail works'?

このQ&Aのポイント
  • I often post on a bulletin board on a foreign website, and one day I received an email from a regular user saying 'Just testing how this e-mail works'. I'm a bit worried about what this means. What can I understand from this email?
  • When I post on a bulletin board, I sometimes input my handle name and email address. Recently, I received an email from a regular user saying 'Just testing how this e-mail works'. I'm curious about why they sent this email and what they were testing. Can someone help me understand?
  • I'm an active user on a bulletin board on a foreign website, and I received an unexpected email from a regular user saying 'Just testing how this e-mail works'. I'm unsure about the intentions behind this email and would appreciate any insights from the community.
回答を見る
  • ベストアンサー

Just testing how this e-mail works

こんばんは 初めて質問させていただきます。 私は海外の某HPの掲示板によく書き込みをしています。 書き込みする際に自分のハンドルネームとメールアドレスを入力するのですが、(メアド入力は任意です。)ある日、その掲示板の常連の方からメールが送られてきて、「Just testing how this e-mail works.(このアドレスがどう動くかをテストするだけです)」と書かれていたんです。これで何がわかるのでしょうか?また、何をテストしたかったのでしょうか?ちょっとビビッています。 本人に聞くのが一番だとは思うんですけど、最初にまず皆様にお聞きしたいです。すみませんが、宜しくお願いいたします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Yeti21
回答No.1

単にメールアドレスが有効なのか(でたらめなメールアドレスじゃないと言うことを) 確かめただけじゃないでしょうか? 基本的に無視しておけば良いと思いますが。