• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

これらの単語を使って文章を作る。

以下の単語を文章中に入れて、どんな内容の文章でもいいので文章を作ってください。単語は、過去形、未来系、現在系...etc何に変換してもよろしいです。 1) heath 2) villiany 3) brandish 4) valiant 5) direful 6) valor 7) vantage 8) furbish 9) bark 10) prophetic 11) wrought 12) repentance 13) recompense 14) plenteous 15) thane 16) harbinger 17) commendation 18) chastise 19) impede 20) battlement 21) access 22) jutty 23) frieze 24) buttress 25) dignity 26) grace 27) trammel 28) shoal 29) gloss 30) adage 31) chamberlain 32) mettle

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.2

1) heath A lot of heaths are growing. 2) villiany He did many villainy. 3) brandish He brandishs the spear. 4) valiant He is very valiant. 5) direful The accident is very direful. 6) valor What is needed for him is valor. 7) vantage He is at a point of vantage. 8) furbish He furbish up his French. 9) bark The dog is barking. 10) prophetic She is always prophetic of her own future. 11) wrought This is wrought iron. 12) repentance She has repentance for her crime. 13) recompense He recompensed me for my loss. 14) plenteous There are plenteous foods. 15) thane He is an offspring of a thane. 16) harbinger Frost is a harbinger of winter. 17) commendation He got a commendation from the general. 18) chastise She chastises her child. 19) impede Illness impede his progress in study. 20) battlement She looks up battlements. 21) access He is easy of access. 22) jutty The pier juts out into the lake. 23) frieze He looks at the frieze. 24) buttress She is a buttress of the constitution. 25) dignity He is a man of dignity. 26) grace She danced with grace. 27) trammel He was bothered by the trammel of etiquette. 28) shoal The ship striked on a shoal. 29) gloss She likes the gloss of silk. 30) adage She knows a lot of adages. 31) chamberlain His father is a chemberlain. 32) mettle She tried his mettle.

その他の回答 (1)

• 回答No.1
noname#11476
noname#11476

どう見ても宿題に思えるのですが、辞書を引けば例文が載っているのではないですか? それで見つからない物は、海外のweb search engineでその単語を検索すれば山のように例文が見つかると思いますよ。 ここでじっと回答を待つよりもずっと早く終わると思いますよ。

参考URL:
http://www.google.com/