• ベストアンサー
  • 暇なときにでも

WHITE SEA OF って?

英語教室で出された課題のなかの表現がどうしてもわかりません。『僕は君と一緒になって最高についている」という内容はわかりましたが、WHITE SEA OFがわかりません。SEA OFは辞書にありましたが。どなたかご存知のかたはいらっしゃいませんか?念のため全文を載せます           I don’t get many things right the first time In fact, I am told that a lot Now I know all the wrong turns, the stumbles and falls Brought me here And where was I before the day That I first saw your lovely face? Now I see it everyday And I know That I am I am I am The luckiest What if I’d been born fifty years before you In a house on a street where you lived? Maybe I’d be outside as you passed on your bike Would I know? And in a white sea of eyes I see one pair that I recognize And I know That I am I am I am The luckiest I love you more than I have ever found a way to say to you Next door there’s an old man who lived to his nineties And one day passed away in his sleep And his wife; she stayed for a couple of days And passed away I’m sorry, I know that’s a strange way to tell you that I know we belong That I know That I am I am I am The luckiest

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1

とても美しい詩で、英語も難しくないと思います。ただし、”a white sea of”だけが分かりづらい感じです。もっとも意味は大体理解できますがよね。 まず、お調べになったa sea ofの使われ方。 a sea of clouds 雲の海 a sea of fog 霧の海 a sea of salt 多量の塩 次に、「白さ」を強調した言い方で、”a white sea of”もあります。 a white sea of clouds 白い雲の海 a white sea of fog 白い霧の海 a white sea of salt 多量の白い塩 これを念頭に”a white sea of eyes”を考えてみましょう。 white 7 : of, relating to, or constituting a musical tone quality characterized by a controlled pure sound, a lack of warmth and color, and a lack of resonance MerriamWebster URL: http://tinyurl.com/8vgpc 音楽用語ですが、「暖かさ、特徴のない」というような意味合いです。 毎日の生活の中で、沢山の人と行き逢います。その人たちの眼には何の特徴も感じられません。眼の白さだけが目立ちます。そんな気持ちを表したのが、”a white sea of eyes”だと思います。 この部分だけ訳してみました。 そして何の感情もない眼、眼、眼 その中で際立つ一対を私は見つめる すると心に染みて分かる 私ほど 私ほど 私ほど 幸運なものはいない ということが

質問者からのお礼

ありがとうございました。そこまで詳しく教えていただくと本当によくわかりました。国語力と詩を鑑賞する力が必要だとは思っていたのですが。ネイティブには、そこは適当に、、、なんていわれるとよけい意地になってしまって。お手数かけました。また、お願いします