• 締切済み

時計機能が…

WIN2000を使っています。 画面右下のタスクバー?に時計がありますよね。 ここの時間が、正しい時間に合わせても、シャットダウンして次回起動すると 2000年の1月1日に戻ってしまっているのです。 これはマザーボードの電池が切れているのでしょうか? ちなみにマザーボードは今年3月くらいに買ったばかりのEPOX社のものです。 それとも他に原因でもあったのでしょうか? よろしくお願いします。

• m_ken
  • お礼率67% (89/132)

みんなの回答

noname#74310
noname#74310
回答No.1

CMOSチェックサムエラーはでないのでしょうか Almost everytime I boot the system I get a checksum error and I have to reset the BIOS. POSSIBLE SOLUTION Try entering the CMOS, load the defaults, then Save and Exit. Also try remounting the motherboard in your case and also remove all cards except for the video and retest. This can help narrow down what is causing the issue. -Customer response- Found the problem, the clip that holds the battery is loose. I was able to fix the clip.

参考URL:
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/Get.asp?Article=1149