Pockyが遂にeスポーツ参入!PockyとStreet Fighter Vのグローバルコラボが初めて実現

  • ガイド ( How to )
  • 閲覧数:11
  • ありがとう数:0
OKWAVE 編集部 (マーケティング担当)

はじめに

Photo by 江崎グリコ株式会社

.

Pocky finally enters e-sports! Pocky and Street Fighter V global collaboration for the first time as “Pocky K.O. Challenge”

You can’t help challenging this! Set your health gauge to “Pocky ratio”and K.O. your rival! ~ Pocky × Street Fighter V official opening video is also released.

Ezaki Glico Co., Ltd. will launch a global collaboration campaign “Pocky K.O. Challenge” with the fighting game “Street Fighter V” sold by Capcom Co., Ltd. from November 18, 2019. In conjunction with “CAPCOM CUP 2019” (December 13-15, 2019) held in Los Angeles, California, USA, Pocky will make a full-scale entry into eSports.

Ezaki Glico believes that e-sports are exciting and inspiring not only for athletes, but also for those who are watching around and online, as well as contributing to the mental health of those involved. Ezaki Glico hopes Pocky can contribute to people's happiness by working with Capcom, one of the world's leading game makers. It aims to further revitalize the eSports community by expanding the Pocky brand message “Share happiness” through these initiatives by Pocky and Street Fgihter V, which are popular Japanese brands in the world.

~挑戦せずにはいられない!体力ゲージを「Pocky比率」にして、相手をK.O.! ~ Pocky ×Street Fighter V 公式オープニング動画も公開

 

江崎グリコ株式会社は、株式会社カプコンから販売されている対戦格闘ゲーム『Street Fighter V』とのグローバルコラボレーションキャンペーン『Pocky K.O. Challenge』を2019年11月18日より展開します。米国カリフォルニア州ロサンゼルスで開催される「CAPCOM CUP 2019」(2019年12月13日~15日)とも連動し、Pockyはeスポーツに本格参入します

 

江崎グリコ株式会社は、eスポーツ は競技者のみならず、周囲やオンラインで観戦している観客にもワクワクや感動をもたらし、スポーツ観戦と同様に、関わる方々の心の健康に寄与するものだと考えています。この度Pockyが、世界有数のゲームメーカーであるカプコン社との協業により、人々の幸せに貢献できることを願っています。共に日本発のブランドで世界的に知名度・人気度の高いPockyとStreet Fighter Vによる今回の取り組みを通じて、全世界の両ブランドのファンに、Pockyのブランドメッセージである“Share happiness!”を広げ、eスポーツコミュニティのさらなる活性化を目指します。

■『Pocky K.O.』 とは?オープニングビデオ公開!ナレーションは格闘ゲームコミュニティを代表するジェームス・チェンが担当!

Photo by 江崎グリコ株式会社

Pocky K.O.とは、”自分の体力ゲージを「Pockyの比率」の状態”で相手をK.O.すること。
本キャンペーンでは、Pocky K.O.に挑戦することを「Pocky K.O. Challenge」、Pocky K.O.が成功しそうな状態を「Pocky Chance」と名付けました。オープニングビデオの音声は、「チェンおじ」などの愛称で知られる格闘ゲームコミュニティを代表するジェームス・チェン(James Chen)が担当。オープニングビデオはこちら(https://www.youtube.com/watch?v=U8vHWmt6TKU&feature=youtu.be)から視聴頂けます。

What is Pocky K.O.? Opening video has been released and James Chen, who represents the fighting game community, is in charge of Narration!

 

Pocky K.O. means to K.O. your rival with “Your health gauge is in the state of “ Pocky ratio ”.

In this campaign, we named “Pocky K.O. Challenge” as a challenge to Pocky K.O., and “Pocky Chance” when Pocky K.O. is likely to succeed. The opening video is played by James Chen, who represents the fighting game community known by the nickname “Uncle Chen”. 

You can watch the opening video here (https://www.youtube.com/watch?v=U8vHWmt6TKU&feature=youtu.be)

 

 

 

 

Photo by 江崎グリコ株式会社
Photo by 江崎グリコ株式会社
Photo by 江崎グリコ株式会社
Photo by 江崎グリコ株式会社

■世界No.1を決めるトーナメント「CAPCOM CUP 2019」で、『Street Fighter V Pocky Edition』登場!Pocky Editionでは、ゲームのユーザーインターフェースがPocky仕様に!さらに誰でも遊べる試遊台の設置が決定!

Photo by 江崎グリコ株式会社

グローバルに活躍するeスポーツ選手が参加し、Street Fighter VのNo.1の座を競い合う「CAPCOM CUP 2019」の会場内で、ゲームのユーザーインターフェイスをPocky仕様に変更した「Street Fighter V Pocky Edition」が登場します。誰でもPocky K.O. に挑戦できる試遊台が設置される他、世界最高峰のプレイヤーたちが、Pocky K.O.を競い合うスペシャルマッチも開催予定。尚、スペシャルマッチはカプコンの公式Twitch (https://www.youtube.com/user/CapcomFightersTV)から世界に配信されます。

Street Fighter V Pocky Edition” will be available at CAPCOM CUP 2019, the world ’s No. 1 tournament!

 

`` Street Fighter V Pocky Edition '' has been changed to the Pocky specification in the venue of `` CAPCOM CUP 2019 '' where e-sports players active globally participate and compete for the No. 1 of Street Fighter V game. There will be a test stand where anyone can challenge Pocky K.O. A special match will be held where the world's best players will compete for Pocky K.O. Special matches will be distributed worldwide from Capcom's official Twitch (https://www.youtube.com/user/CapcomFightersTV).

■Pocky K.O.判定サイトでPocky K.O. Challengeした静止画をアップしてセルフチェック! Pocky K.O.に成功した動画を「#PockyKO」でツイートすると、CAPCOM CUP 2019イベント会場のスクリーンにて放送されるチャンスが!

Photo by 江崎グリコ株式会社

個人デバイスでのオンライン対戦時に、Pocky K.O. Challengeを行った方が静止画キャプチャをして、Pocky K.O.に成功しているかどうかを判定できる「Pocky K.O. Checker」も公開しました。判定サイトはこちら(http://pocky.glico.com/pockykochecker/)からアクセス頂けます。また、ハッシュタグ「#PockyKO」をつけてPocky K.O.に成功した動画をTwitterで投稿すれば、抽選で11名のPocky K.O.成功動画がCAPCOM CUP 2019の会場の巨大スクリーンで放送されます!

Take a snapshot of Pocky K.O. scene and upload it onPocky K.O. Checker!

If you tweet a successful video of Pocky K.O. on “#PockyKO”, you have the chance to be broadcast on the screen of the CAPCOM CUP 2019 event.

 

We have also released “Pocky K.O. Checker”, which allows you to capture a still image and determine whether Pocky K.O. The judgment site can be accessed here (http://pocky.glico.com/pockykochecker/). Also, if you attach a hashtag “#PockyKO” and post a successful video on Pocky K.O. on Twitter, 11 Pocky K.O. success videos will be broadcast on the huge screen at the CAPCOM CUP 2019 venue!

■リュウと春麗がデザインされたファン悶絶の限定パッケージのPockyも登場!

Photo by 江崎グリコ株式会社
Photo by 江崎グリコ株式会社

この奇跡的なコラボレーションを記念して、PockyとStreet Fighter Vの限定パッケージが登場。Pockyはプレイ中にプレイヤー同士で分け合って食べられるので、対戦の楽しさも分かち合えてeスポーツにぴったりです。限定パッケージの購入に関する情報は、以下をご参照ください。
 

・オンライン購入(USA ECサイト)
発売日:12/13 (ただし、売り切れ次第終了)
購入先:Asian Food Grocer
(URL:)
※12月13日公開
 

・店舗購入(USA限定)
発売日:1/13 (ただし、売り切れ次第終了)
購入店舗:It’s Sugar / Hot Topic / FYE

Limited package of Pocky designed with Ryu and Chun-Li is released!

 

To celebrate this miraculous collaboration, a limited package of Pocky and Street Fighter V is released. Pocky can be shared between players during the game, so it's perfect for e-sports, sharing the fun of the game. See below for information on purchasing limited packages.

・Online purchase (USA EC site)

Release date: 12/13 (Limited Quantity)

Purchase from: Asian Food Grocer

(URL: https://www.asianfoodgrocer.com/glico-street-fighter-crate)

* December 13

・Store purchase (USA only)

Release Date: 1/13 (Limited Quantity)

Store where can purchase: It ’s Sugar / Hot Topic / FYE

■ストリートファイターVについて

「ストリートファイター」シリーズは、1987年に業務用ゲーム機として第1作目を発売後、1991年発売の『ストリートファイターII』において大ヒットを記録しました。革新的な対戦システムが話題を呼び、家庭用ゲームソフトでは全世界でシリーズ累計4,300万本(2019年6月末日時点)の出荷を誇るなど、対戦格闘ゲームというジャンルを確立し、登場から30年経た今なお世界中で人気を博しており、eSportsにおける格闘ゲーム分野を牽引するタイトルとなっています。「ストリートファイター」シリーズ史上初の、「PlayStation®4」ユーザーとPC ユーザーが対戦できる「クロスプラットフォーム」プレイの導入を実現しております。
http://www.capcom.co.jp/sfv/
©CAPCOM U.S.A., INC. 2016, 2019 ALL RIGHTS RESERVED.

■株式会社カプコンについて

1983年の創業以来、ゲームエンタ-テインメント分野において数多くのヒット商品を創出するリーディングカンパニー。代表作として、「バイオハザード」、「モンスターハンター」、「ストリートファイター」、「ロックマン」、「デビル メイ クライ」などのシリーズタイトルを保有しています。本社は大阪にあり、米国、イギリス、ドイツ、フランス、香港および台湾に海外子会社があります。
http://www.capcom.co.jp

プロフィール
OKWAVE 編集部 (マーケティング担当)
OKWAVE Editorial Department(詳しいプロフィールを見る

ピックアップ

ページ先頭へ