彼の理論は精神分析学と呼ばれ、心理学だけでなく哲学や芸術まで様々な分野に影響を及ぼした

このQ&Aのポイント
  • 彼の理論は精神分析学と呼ばれ、心理学だけでなく哲学や芸術まで様々な分野に影響を及ぼした。
  • 彼は心理学に無意識を持ち込み、無意識の世界から意識の世界に入り込もうとする心の葛藤を研究した。
  • 彼の著書『夢の分析』では、夢に潜む意味を解き放ち、人間の理解を深めるための理論が紹介されている。
回答を見る
  • ベストアンサー

少し長いですが英訳をお願いします。

下記の文章を英訳してくれないでしょうか。 少し長いですが、翻訳サイトなどは使わずお願いします。 彼の理論は精神分析学と呼ばれ、心理学だけでなく哲学や芸術まで様々な分野に影響を及ぼした。 彼は心理学に無意識を持ち込んだ。普段決して意識することが出来ない無意識という心があること。 思い出したくもない嫌なことを無意識の世界に追いやるが、そのような観念は絶えず意識の世界に入り込もうとしている。こうした心の葛藤が様々な行動を生んでいくと考えた。 無意識にあるものを意識の世界に解き放ち、人間の理解を深めようとる。このような考え方に基づいて、夢の分析という本を書いた。この本により、夢に様々な意味づけがなされた。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Him-hymn
回答No.2

His theory is called psychoanalysis and it has had a variety of influence on not only psychology but also on philosophy or arts. He brought a concept of unconsciousness in psychology; we have a state of mind that we are usually not conscious of at all. We tend to put the things that we do not want to recall into the realm of unconsciousness, and this kind of ideas always have tendencies to get into the fields of consciousness. This kind of emotional conflicts produce many kinds of behaviors. We bring what is in the unconsciousness world into the world of consciousness, and deepen the understanding of humans. Based on these kinds of ideas, he wrote a book to analyze dreams. In this book, dreams were given all sorts of meanings. 以上でいかがでしょうか?

Hermelin
質問者

お礼

回答ありがとうございます。助かりました! ベストアンサーにさせていただきますね。

その他の回答 (1)

• marbleshit
回答No.1

His theory which was named psychoanalysis impacted on not only psychology but also various fields such as philosophy and art. He brought unconsciousness into psychology, which explained that we have unconscious mind that can never be aware of normally. We have a tendency to drive what we hesitate to remember into the world of unconsciousness while this idea eyes to slip into the world of consciousness. His theory attributed this conflict of the mind to varied behaviors. He intended to release what is in unconsciousness into the world of consciousness in order to deepen the understanding of human being. He wrote the book named "The Interpretation of Dream" based on this ideal. The book gave the various meanings to every dream.

Hermelin
質問者

お礼

回答ありがとうございます!参考にさせてもらいます。 ベストアンサーに出来ず、すみません。