• ベストアンサー

インドネシア人に通じる言葉

インドネシアの人には何が通じますか? 英語かローマ字読み は通じますか?

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • renkorus
回答No.1

インドネシアで検索してみました。 Most locals have a basic knowledge of English, they are sometimes taught in elementary and middle school. There are many Indonesian locals that speaks fluent chinese AND english. Although don't expect their english to be perfect. It's just like visiting any other south-asian countries. But just in case, you should learn a few basic words and greetings in Indonesia. Also, watch out when making a deal with a merchant. they might raise the price a bit higher than usual because you speak English well. 殆どの現地人は簡単な英語を知っているそうです。少数ですが、完全な中国語と英語を話す人がいますが、英語を完全に話せることは期待しないほうがよいと思います。商人は英語を話すと分かると知ると値段を吊り上げることがあるので気をつけましょうとなっています。 ローマ字は日本語をアルファベットに置き換えただけですので、理解できないと思います。

kaiserwave
質問者

お礼

ありがとうございます