Talking about my favorite food - Ramen

このQ&Aのポイント
  • I will talk about my favorite food.
  • I love ramen the most among all the food.
  • I want to try delicious ramen shops outside of the prefecture.
回答を見る
  • ベストアンサー

英語になおしてください!

2月くらいに、外国人に話す機会があるんですけど、なんでもいいから自分の~みたいなことを話くださいと言われました。 もし良ければ英語になおしてください 『 私はお気に入りの食べ物について話します。 みなさんは、ラーメンをしっていますか?たぶん、しらない人はいないですよね? 私はラーメンが食べ物の中で一番大好きで。 なかでも〇〇店のラーメンが一番大好きです。 なぜなら、味はもちろん、見た目も最高だからです。 でも、あまり食べ過ぎるとよくないですし、スープを飲み干すのも良くないです。 だから、食べ過ぎには気をつけています。 私はもっと県外のおいしいラーメン屋に行って食べ歩いてみたいですね! ぜひ〇〇店にいってみてください。 ご清聴ありがとうございます。』          までが英語に直してくれたらさいわいです。 おねがいします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.3

#1.です。コピペに失敗しました。冒頭の1文が抜けています。 I am going to talk about my favorite food. Do you know ramen? Probably there is no one that does not know ramen. I like ramen best of all kind of food. Above all, I love the ramen served at ○○. It is because it looks best as well as it tastes best. However, it is not good to overeat it. Nor is it good to drink up its broth. So I am careful not to overeat it. I would like to try good ramen in other prefectures. Be sure to try ramen at ○○. Thank you for listening. にして下さい。失礼しました。

その他の回答 (2)

• d-y
回答No.2

I will talk about my favorite food. Does everyone know ramen? I think the answer is probably yes. Of all foods in the world, I like ramen best. And of all ramen in the world, I like ○○'s ramen best. As you can imagine, it really tastes good. But that's not all. It also looks really really good. Having said that, eating too much ramen isn't good -- too many calories. Consuming all soup in the bowl isn't good, either -- too much sodium. I always try to be careful not to eat too much. I am hoping to visit good ramen restaurants in other prefectures to eat their ramen. So, please go to ○○ and try their ramen. You won't be sorry for that. Thank you for your attention. Thank yo.

• sayshe
回答No.1

Do you know ramen? Probably there is no one that does not know ramen. I like ramen best of all kind of food. Above all, I love the ramen served at ○○. It is because it looks best as well as it tastes best. However, it is not good to overeat it. Nor is it good to drink up its broth. So I am careful not to overeat it. I would like to try good ramen in other prefectures. Be sure to try ramen at ○○. Thank you for listening.