• 締切済み

受動態になおしてください!!

1.Some students performed the dance. 2.The woman asked me to open the door. 3.My mother told me to clean my room. 受動態にするやり方はなんとなく理解はしているんですが、文章的に変になってしまいます…。 是非、どうなるのか教えていただければ幸いです。 ※ちなみにこの文章はテストからなどではないので大丈夫です!!

• 英語

みんなの回答

• sayshe
回答No.2

1. The dance was performed by some students. 2. I was asked to open the window by the woman. 3. I was told to clean my room by my mother.

solitude001
質問者

お礼

返信ありがとうございました。 大変、助かりました。

• Him-hymn
回答No.1

1. The dance was performed by some students. 2. I was asked to open the door by the woman. 3. I was told to clean my room by my mother. これが答です。

solitude001
質問者

お礼

回答ありがとうございます。 非常に助かりました。