困惑!難しい英語のメッセージに困った私のお願い

このQ&Aのポイント
  • フレンドに送った英語のメッセージがとても難しい!彼女に返信するのに助けてほしい。
  • 英語の歴史について教えてもらったけど、全部は理解できなかった。でも、歴史が好きなことはわかった。
  • 元彼が住んでいる場所に行きたいけど、直行便がなくて旅費が高い。オススメのレストランを教えてもらえるか相談したい。
回答を見る
  • ベストアンサー

お手数ですが英訳をお願い致します。

FaceBookでフレンドに簡単な英語でメッセージを送ったのですが、なんだかとても難しい英語でメッセージが届いてしまいました。 私はほとんど英語が出来ないので、彼女に返事をするのにお力を貸して頂けたら嬉しいです。 意訳して頂けば結構ですので、英語が得意な方よろしくお願いします。 「英語の歴史(ネイティブが略語を使ったり、省略した文章を書くという事を私が伝えた所 英語自体の歴史を教えてくれた様です。)について詳しく教えてくれてありがとう。しかし、私の英語力では 全てを理解する事は出来ませんでした。私はまだ知らない単語が多くて 日常的に使う単語以外は辞書を引かないと理解できません。でも、あなたがとても歴史が好きだという事は理解しました。私の英語のレベルが上がったら、歴史について教えて下さい。」 「私は元彼が○○に住んでいるから、○○に行かないのではありません。○○へは日本からの直行便が無いので、LA やNYに比べると旅費が高いです。その為 友人達は一緒に行ってくれません。私1人でアメリカに行く勇気は無いので、○○に行くのは少し先になりそうです。でも、あなたが○○にあるオススメのレストランをたくさん知ってるみたいなので、私はそこを訪れる時 あなたに相談します。」

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#175206
回答No.2

補足、承りました。  相手の方は、手間を惜しんだりしない、本当に素晴らしい方ですね。丁寧に英語がどうしてこうなのか、その一端をクリアに説明していらっしゃいます。できれば、私も知り合いになりたいと思いました、いや、本当です。  少なくとも、私の拙い知識からして間違いはありません。そしてよく要点をまとめて簡潔に説明されておられます。その文章を他で引用させていただきたいくらいです。 Thank you so much for telling me about not only about abbreviations but also English history. I couldn't understand all of you told me, but thanks. I can read English with dictionaries, but not enough about understanding it. But what you told me made me realize that you like the history. I'd like to study English hard, in order to listen to you about the history and other things. I haven't been to ○○ not because my ex-boy friend lives in ○○. Just because direct frights to ○○ are not available from Japan and it cost too much compared to Los Angels or New York. That's why, probably, my friends won't go there withe me. Anyway, you know lots of good restaurant in ○○, don't you? I'll ask you lots of things about ○○(前述の地名) before I go there. It seems exciting, isn't it!?

hanahanahirai
質問者

お礼

とても素晴らしい英文なんですね....これを理解出来ずに残念に思います...。 私も回答者様の様に英語が理解できるように 益々学習したいと思います。 本当にご丁寧にありがとうございました。 まだまだ英語学習中の身ですので、今後ももし機会がありましたらお力添え頂ければと思います。 本当にありがとうございました。

その他の回答 (1)

回答No.1

申し訳ないのですが、相手の言ったことを引用してくれないなら、無理です。すまないです、私をここに引き入れてくれた方が、そうして平等にあけっぴろげに言ってくれ、かたや、そのためのためと思ってやったことが裏目に出ることも少なくなかった故。  申し訳ないないすm(_ _)m

質問者

お礼

ありがとうございました。

質問者

補足

謝罪なんて結構です。こちらこそ分かりにくい投稿で申し訳ありません。 いちおう相手の方のメールの一部を貼らせて頂くと、 「 I'll try not to abbreviate for you, so you can understand me easier. I can teach some of the abbreviations that you might be having trouble with if you'd like. You might also be wondering what sayings like "quid pro quo" means. That derives from latin which means something for something. The abreviation "etc." is latin for et cetera which means "and so on." The abbreviation "i.e." is Latin for id est which means "it/that is." Finally, the abbreviation "e.g." is Latin for exempli gratis which means "for example." The English language is derived from German from the time that the Germanic tribes of the Angles and the Saxons moved to the British Isles. If you ever seen Old English (Not Elizabethian English) it actually looks a lot like German. Then Latin came into the English language from the Romans when they took over the British Isles. After the Roman Empire fell the British were constantly attacked by the Norse (Vikings). We got a lot of their language mixed into the English language. After that the French invaded Britain, so we got some French mixed in too. After that it turned into modern English which has evolved to what we have now. Anyways, I really like history as you can see. If there's anything you don't understand I can definitely help. Please don't hesitate to ask me. 」という文章です。