毛皮産業の衝撃的な現実とは

このQ&Aのポイント
  • 毛皮産業では、檻の中で動物が苦しんだ末に殺される悲惨な状況が続いています。
  • 中国では、労働力の安さと動物福祉の問題がない環境が毛皮産業の拠点となっており、状況はさらに悪化しています。
  • 野生動物も罠にかかり苦しめられ、死に至るまでの過程が残酷なものとなっています。私たちができることは、毛皮を買わないことです。
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳してくださいっ お願いします!

毛皮ができるまでには、2種類(繁殖、野生)あります。 まず繁殖の場合は、身動きの取れない檻の中で、水と餌だけを与えられ、体が一人前になる約6カ月~で殺されます。 動物の多くは神経をおかされ、異常行動を繰り返します。 体が大きくなり檻から出られる瞬間、それはつまり死の瞬間です。 その方法は、首の骨を折られる、肛門と口に電極をいれられ電気を流される、頭を水に入れられ溺死させられる、などです。 さらに、1990年代から、安い労働力と、動物福祉を考慮しなくて良い(法律がないため)環境を求め、毛皮産業はその生産拠点を中国に移行しました。 中国では、さらに効率化がなされ、動物の状態はよりいっそう悪化しています。 繁殖に関しても、母親が子供を殺す率が50%という異常な数字です。 屠場(とじょう)では、尻尾をつかんで地面にたたきつける、棒で殴りつける、ける、足で首元を踏みつけるなどで殺そうとします。 しかし、死に切れないケースも多く、生きたまま皮をはがされます。 足をフックにかけて持ち上げ、ナイフで剥ぎ取ります。 その間中、動物は必死にあがきます。 そして皮を頭まで全てはがされた後、死体置き場に入れられ、その後10~15分で息絶えるという映像が発見されています。 そして野生動物の場合、ビーバー、あざらし、イタチ、チンチラなどは罠にかけられ殺されます。 ビーバーなどの水生動物は、水中で罠にかかり、苦しみぬいて溺死します。溺れ死ぬまでに18分間苦しむであろうことがわかっています。 チンチラなどにはトラバサミという、かかれば逃げることができない強力なスプリングをもつ罠が使われます。 頭部、足、胸など、罠にかかった部位の骨はしばしば砕かれ、動物はゆっくりと苦しみながら死に至ります。 死なない場合は死刑執行を待つだけです。 罠にかかった37%の動物が、自らの命の生存を望み、足を食いちぎって逃げることが調査でわかっています。 しかし、失血多量などで多くは死んでいると推定されています。 意図しない動物がかかった場合、「ゴミ」とよばれ生きていても、何の処置もされず、まさにゴミとして捨てられます。 この毛皮の現状について私たちが一番にできることは、「買わない」ことです。 もし毛皮がほしいのであれば、毛皮(リアルファー)ではなく、フェイクファーと呼ばれる、化学繊維、羊毛、モヘアなどを材料に、本物の毛皮(リアル・ファー)に似せて人工的に作った織物を買ってください。 そして毛皮が死体だということを忘れないでください。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

何かの課題では?? There will be two kinds (breeding and wild) by the time it can have the fur. Is about six months when only water and food are given in cage where moving cannot be taken, and body becomes independent first of all in case of breeding?[De] is killed. Many of animals are made to put the nerve, and the abnormal behavior is repeated. It becomes large and it is ,in a word, a moment of the death momentarily can go out of the cage. As for the method, the bone of the neck is broken, the electrode is put by the anus and the mouth, electricity is thrown, and the head is put in water and they are made to be drowned. In addition, the environment that may not consider the low-cost labor and the animal welfare (Because there was no law) was requested in the 1990's, and the fur industry shifted the production foothold to China. Efficiency improvement is performed in addition, and animal's state has deteriorated more further in China. The rate that mother kills the child is an abnormal figure of 50% for breeding. It throws at ground gripping the tail in [hofuba] ([jou]), it strikes with the stick, it kicks, and it tries to kill the neck origin by trampling it down with the foot. However, it dies and the skin is peeled off with the case that did not cut either lived a lot. The foot is lifted to the hook, and it strips off with the knife. Meanwhile, the inside and the animal struggle desperately. And, the skin is put in the mortuary after even all heads are peeled off, and the image of discontinuing will be discovered in 10?15 minute as for the breath afterwards. And, the beaver, the seal, the weasel, and the chinchilla, etc. are trapped and killed for wild animals. The aquatic animal of the beaver etc. walks into a trap in water, suffers, and is drowned. It is understood will suffer for 18 minutes by drowning and the death. Chinchilla..steel trap..take..run away..strong..spring..have..use. The bone of the part such as the head, feet, and chests that walks into a trap is often crushed, and the animal dies while slowly suffering. The execution is only waited for when not dying. It has been found for the animal of 37% that walks into a trap to hope for the living of an own life, to bite off the foot, and to run away in the investigation. However, many are presumed to be dead by a large amount of losing blood etc. Intend..animal..take..garbage..call..alive..what..treatment..do..exactly..garbage..throw away. It is "Do not buy it. " that we make the current state of this fur the best. Please it is called not the fur (real Farr) but fake fur, and buy the cloth that is modeled on a genuine fur (real Farr) with the manmade fiber, wool, and mohair as the material, etc. and made artificially if you want the fur. And, please do not forget the fur is a corpse. どう?

yumakana
質問者

お礼

ありがとうございますっ! すごく助かります、、 参考にさせていただきます。。 すぐに英訳できるなんてすごいですね、留学か何かなさってたんですか?