How to Update BIOS on BIOSTAR's M7NCG Motherboard

このQ&Aのポイント
  • Learn how to update the BIOS on your BIOSTAR M7NCG motherboard using the FLASHER utility.
  • Follow these steps to update the BIOS on your BIOSTAR M7NCG motherboard:
  • If you encounter the error message 'BIOS ID is not match! Press any key to continue...', here's what you can do to fix it.
回答を見る
  • ベストアンサー

外国のメーカーに質問をしようと思っているのですが・・・

下記の内容の質問メールを英文で出そうと思っているのですが、相手に理解してもらえるでしょうか? 私はBIOSTARのマザーボードM7NCGを使っています。 FLASHERを使ってncg0128bからncg0318bsにBIOSのアップデートにトライしました。 1.BIOSファイル ncg0318bs.exe をwebサイトからダウンロードし、フロッピーディスクに解凍した。 (NCG0318.BSという名のファイルが出来た。) 2.NCG0318.BSを含むディスクをフロッピーディスクドライブの中に入れた。 3.コンピューターの電源を入れた。 4.[DEL]キーを押し、CMOSセットアップ画面に入る。 5.Upgrade BIOS を選択し[Enter]キーを押した。 6.BIOSファイル NCG0318.BS を選択し、[Enter]キーを押した。 ファイルの読み込みが始まった。 しかし、「BIOS ID is not match! Press any key to continue...」と表示されてしまう。 そのため、私はBIOSのアップデートが出来ません。 どうすれば、BIOSをアップデートできるか教えてください。 <私の考えた質問文です> I use BIOSTAR's Motherboad M7NCG. I tryed BIOS update from ncg0128b to ncg0318bs by FLASHER. 1.Downroad BIOS file ncg0318bs.exe from website and Unzip to a floppy disk.(made file name NCG0318.BS) 2.I inserted the disk contains NCG0318.BS into the floppy drive. 3.Power ON the computer. 4.Press [DEL] to enter CMOS setup. 5.Select " Upgrade BIOS " item then press [Enter]. 6.I selected BIOS file NCG0318.BS and Press [Enter]. Started loading file. But indicate to <BIOS ID is not match! Press any key to continue...> So I can't update BIOS. Will you please teach me how to update BIOS. 直すべきところがあればを教えていただけると幸いです。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 7up
回答No.1

clear-cut16さんの英語で十分に伝わると思いますが、 I use BIOSTAR's Motherboad M7NCG. I tryed BIOS update from ncg0128b to ncg0318bs by FLASHER. → I tried to update BIOS ncg.... 1.Downroad BIOS file ncg0318bs.exe from website and Unzip to a floppy disk.(made file name NCG0318.BS) → Download the BIOS fil encg0318bs.exe from the website and unzipped to a floppy disk. 2.I inserted the disk contains NCG0318.BS into the floppy drive. →Insert the disk that contains NCG0318.BS.... 他の文と統一するため手順書のような書き方にしました。 3.Power ON the computer. 4.Press [DEL] to enter CMOS setup. 5.Select " Upgrade BIOS " item then press [Enter]. 6.I selected BIOS file NCG0318.BS and Press [Enter]. →Select BIOS..... Started loading file. But indicate to <BIOS ID is not match! Press any key to continue...> So I can't update BIOS. →But the computer displayed the message <BIOS ID is.....> Will you please teach me how to update BIOS. 最後のお願いは色んな言い方があるでしょうし、これでも十分だと思いますが、疑問符をつけないなら、WouldとかCouldで始めた方がいいでしょう。ただかなり丁寧な表現です。 Could you please teach (tellでもよいかな) me how to update BIOS. Please tell me how to....程度でもよいと思います。

clear-cut16
質問者

お礼

回答ありがとうございます。ご指摘のところを訂正してメーカーに送信しました。英語でメールを出すのは初めての経験です。相手からの返事が私の力で解読不能の場合はまた質問することになるかもしれませんのでその際はよろしくお願いします。

その他の回答 (1)

• 7up
回答No.2

No.1の訂正です。 >→ I tried to update BIOS ncg....  → I tried to update BIOS from ncg.... fromが抜けていました。 >→ Download the BIOS fil encg0318bs  → Download the BIOS file ncg0318bs スペースの場所が間違ってました。