• ベストアンサー

クーラー(エアコン)が嫌いな場合

クーラー(エアコン)が嫌いで、 「切って/弱くして/こっちに向けないで/付けなくていいよ」 と言いたいのですが、どう表現したらいいでしょうか?

• YomTM
  • お礼率39% (259/650)
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • bender
回答No.2

> 切って Could you turn off the air conditioner? > 弱くして Could you turn down the air conditioner? > こっちに向けないで Please turn the air conditioning vent away from me. > 付けなくていいよ I am fine without air conditioning.

その他の回答 (1)

• kkrfuga
回答No.1

I don't use an air conditoner but hate it actually. please turn it off. It's not hot here, so you don't need that. please make the air another way.it hits me directly.

YomTM
質問者

お礼

ご回答ありがとうございます。