英語で年賀状を書く

このQ&Aのポイント
  • Learn how to write a New Year's greeting in English and send it to someone special. Express your gratitude and anticipation for the coming year in a respectful and heartfelt way.
  • Is it appropriate to write the given phrases in a New Year's greeting to your foreign teacher? Find out if it may be considered disrespectful and if it is acceptable to use cursive handwriting.
  • Apologize for the various questions and ask for a response regarding the proper way to send a New Year's greeting in English, including using cursive handwriting and writing your name.
回答を見る
  • ベストアンサー

英語で年賀状を書く

I wish you a Happy New Year. I am very grateful to you for the kindness you showed us last year. I look forward to your continued good will in the coming year. 高校生です。 OCの外国人の先生に年賀状を送ろうと思っていますが、 以上の文を書いても失礼にあたらないでしょうか? また筆記体は目上の方に送る手紙(年賀状)に書いても 問題ないでしょうか? また自分の名前は筆記体で書いた方がいいのでしょうか? 色々あって申し訳ないのですが、返答お願い致します。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • ucok
回答No.1

まったく失礼には当たりません。とても誠意が感じられます。多少、堅い感じはしますが、先生に送るなら、生徒さんご自身の言葉で書くのが一番ですから、ここは敢えて訂正しません。 筆記体は、むしろ歓迎されます。法的な書類などは活字体の方が明確ですが、私信は筆記体がいいです。ご自分のお名前も筆記体でオーケーです。 ただし、万が一、宛て先を間違えた場合などに備えて、郵便屋さんが読めるように送り主の住所氏名を書いておくのは大事ですよね。

19_abc_89
質問者

お礼

とても丁寧な回答を頂き、ありがとうございます。 ご意見を参考に年賀状を書いてみたいと思います。 本当にありがとうございました。