• 締切済み

どうかけばいいの?PART2

maizuruの回答

• maizuru
回答No.3

「考え」とはどういったことに関してわかりませんが(それによって「整理し直した」の表現も変わってくるでしょうし、 I had certain dieas/thoughts on the matter. In order to learn more about it, however, I have done a lot of reading, and I have got my ideas/thougths in shape once again. 「 」は他の表現としては put one's ideas/thoughts together once again などもいいのでは。 また、「整理し直す」の内容によっては narrow one's ideas/thoughts down ( to ... ) なども可では。