OKWAVEのAI「あい」が美容・健康の悩みに最適な回答をご提案!
-PR-
解決
済み

二口

• 暇なときにでも
  • 質問No.101408
  • 気になる数0
  • コメント数0

このハンバーガーは小さいので二口で食べることが出来る。
この二口ってどう英訳すればよいのでしょうか?
また他のもの、例えばビールなどでも変わってくるのでしょうか?
通報する
  • 気になる
    質問をブックマークします。
    マイページでまとめて確認できます。

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
レベル11

This hamburger is small and you can eat it in two bites. でいいと思います。

「ビールを二口で飲む」なら drink the beer in two swallows[gulps] でしょうか。
お礼コメント
noname#11432

ありがとうございます。
参考になりました。
投稿日時 - 2001-07-11 17:30:45
-PR-
-PR-

その他の回答 (全3件)

• 回答No.2

This hamburger is so small that I(you) can have(eat) two nibbles of it. あるいは、 This hamburger is so small that I(you) can have(eat) in two mouthfuls. で絶対に通じますよ。 ...続きを読む
This hamburger is so small that I(you) can have(eat) two nibbles of it.

あるいは、

This hamburger is so small that I(you) can have(eat) in two mouthfuls.

で絶対に通じますよ。
お礼コメント

ありがとうございます。
参考になりました。
投稿日時 - 2001-07-11 17:31:10

• 回答No.3
レベル9

A couple of bites will kill this tiny hamburger. A couple of gulps will empty this glass (of beer). ...続きを読む
A couple of bites will kill this tiny hamburger.
A couple of gulps will empty this glass (of beer).
お礼コメント

ありがとうございます。
参考になりました。
投稿日時 - 2001-07-11 17:31:32
  • 回答No.4
レベル9

ハンバーガー a bite : bites 例 A couple of bites will demolish this tiny hamburger. This hamburger is so tiny, you only get a couple of bites out of it. ビール  a swig ; a couple of swigs (ゴクッと呑むようなもの) 例 ...続きを読む
ハンバーガー a bite : bites

A couple of bites will demolish this tiny hamburger.
This hamburger is so tiny, you only get a couple of bites out of it.

ビール  a swig ; a couple of swigs (ゴクッと呑むようなもの)

Taking a couple of swigs, he finished off his drink ( beer, etc.).

お茶 a sip: a couple of sips (ちょっぴりとすすう?ようなもの) 
お礼コメント

ありがとうございます。
参考になりました。
投稿日時 - 2001-07-11 17:32:32